کلاه پهلوی ارزان‌ترین سریال فاخر تلویزیون

جام جم آنلاین: کارگردان مجموعه تلویزیونی «کلاه پهلوی» ضمن اعلام بودجه این سریال، از تلاش «فرح دیبا» برای ارتباط با بازیگران این سریال خبر داد.

سیدضیاء‌الدین دری درباره برخی انتقادات که به کلاه پهلوی شده است به فارس گفت: برخی می‌گویند این سریال مروج بدحجابی است. اما آیا این حرف‌ها درست است؟ مگر می‌شود در صداوسیما و در رسانه نظام جمهوری اسلامی چنین کاری کرد؟ کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، نمی‌دانند که اصل آنچه می‌گویند، وهن است. فکر می‌کنند که دوست و دلسوز نظام هستند، اما گویا یادشان می‌رود و یا خودشان را به فراموشی می‌زنند که رئیس صداوسیما را چه کسی انتخاب می‌کند؟ بر چه مبنایی او را انتخاب می‌کند؟ اینها نمی‌خواهند در درون نظام جمهوری اسلامی هنرمندان راه‌هایی پیدا کنند که بتوانند در برابر هجوم عجیب و غریبی که از سوی ماهواره‌ها انجام می‌شود، مقابله کنند.

وی درباره بودجه سریال کلاه پهلوی گفت: برخلاف آنچه که تصور و گفته می‌شود این سریال ۱۱ سال زمان برده، ما سال ۸۳ پیش تولید کار را آغاز کردیم و در سال ۸۵ آن را کلید زدیم. بنابراین عمری از من و تهیه‌کننده ضایع شده است. از من ۱۱ سال و از تهیه‌کننده ۸ سال. تا همین الان سازمان صداوسیما بیشتر از ۱۰ میلیارد به ما بودجه نداده است. بودجه نیز در سال ۸۵ تصویب شده و نرخ تورم اصلا در آن گنجانده نشده است. فقط مدت زمان ساخت در آن لحاظ شده است. این‌طور نیست که ما ۱۰ سال کار کرده‌ایم پس ۱۰ سال پول گرفته‌ایم و خورده‌ایم و کار نکرده‌ایم. از ۸۵ تا ۹۱ ساخت سریال طول کشیده و تمام سال ۸۹ و ۹۰ نیز به طور کامل کار خوابیده و تعطیل بود. مدیران تلویزیون هم این موضوع را می‌دانند و به آن می‌بالند که دست بر قضا این سریال زیرقیمت تولید شده است.

دری با اشاره به این نکته که من به دشمنان سریال توصیه می‌کنم که زود قضاوت نکنند و سریال را خوب ببینند، ‌گفت: برخی کار را ندیده حمله می‌کنند، آن‌وقت نمی‌توانند وارد نقد اصولی بشوند. کارگردان سریال کلاه پهلوی درباره موضوع اصلی سریال گفت: ما موضوع خاصی را به طور ویژه مورد توجه قرار ندادیم. این سریال به تاریخ می‌پردازد. یک مقطع تاریخی که در آن روشنفکر بوده، کارگر بوده، طبقات دیگر هم وجود داشته‌اند.

وی افزود: ما تلاش کرده‌ایم نگاهی که امروز نسبت به مسائل داریم، وارد آن مقطع تاریخی نشود.

دری درباره تلاش فرح دیبا برای برقراری ارتباط با عوامل این سریال گفت: به من نقل شده که فرح دیبا ظاهرا سعی داشته با خانم‌های بازیگر سریال ارتباط برقرار کند تا این ‌که با یکی از بازیگران خانم‌ها تماس تلفنی برقرار می‌کند و از او می‌پرسد: آیا در سریال کلاه پهلوی به ما زیاد فحش می‌دهند؟

این کارگردان در خاتمه گفت: از قسمت ۱۰ به بعد اتفاقات عجیب و غریبی در کار می‌افتد که برای بیننده جذاب است. ورود داریوش فرهنگ، امین حیایی، داوود رشیدی و… به سریال نیز رنگ و بوی خوبی می‌دهد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.