کمبود مواد مغذی و بروز علائم افسردگی

۱۰م آذر ،

کمبود مواد مغذی و وقوع سندورم متابولیک با بروز انواع مختلف افسردگی در ارتباط است.

به گزارش گروه علمی،‌پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه اختلالات عاطفی، نتایج یک مطالعه روی ۳۰۰۰ فرد میانسال و مسن فنلاندی نشان داد مصرف کم فولات و ویتامین B12  خطر ابتلا به افسردگی مالیخولیایی یا افسردگی اوهام را افزایش می‌دهد.  

براساس این گزارش محققان افزودند: در میان اشخاص مورد مطالعه، کسانی که بیشترین مصرف مقادیر فولات را داشتند تقریباً تا ۵۰ درصد کمتر در مقایسه با اشخاصی که مصرف کمتری داشتند در معرض افسردگی مالیخولیایی قرار گرفتند و در این میان گروه بالاترین مصرف کننده سطوح ویتامین B12  تا ۳ برابر کمتر از بقیه در معرض خطر ابتلا به این افسردگی قرار گرفتند.

نتایج حاصل از این گزارش با بررسی‌های بیشتر از سوی دیگر افزود افسردگی غیرمالیخولیایی نیز با افزایش خطر ابتلا به سندروم متابولیک مرتبط بوده است که در این مطالعه خطر ابتلا به سندروم متابولیک در میان گروه مورد آزمایش دارای نشانه‌های افسردگی غیرمالیخولیایی در مقایسه با اشخاص با علائم مالیخولیایی یا اشخاص فاقد علائم افسردگی نیز ۲ برابر بوده است.

به گفته محققان نتایج این یافته‌ها پیامدهای مثبتی در مراقبت از بیماران مبتلا به علائم افسردگی دارد و می‌تواند در انتخاب شیوه درمان و نوع رژیم غدایی آنها مؤثر باشد. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.