کمک مالی هشت میلیارد ریالی دولت برای آزادی زندانیان استان

به گزارش ایرنا، ‘محمدعلی بلوکی’ عصر یکشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: با این کمک ها که در قالب کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی بود، ۵۴ زندانی بدهکار مالی و غیرعمد از زندان های خراسان شمالی آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی اضافه کرد: البته ستاد دیه نیز موفق شد برای آزادی این افراد یک میلیارد و ۳۸۲ میلیون ریال از شاکیان پرونده ها تخفیف بگیرد.

وی افزود: سال گذشته نیز ۲۰۵ زندانی بدهکار مالی و غیرعمد استان با بدهی حدود ۶۵ میلیارد ریال، از طریق تسهیلات بانکی، کمک بلاعوض و تخفیف شاکیان، از زندان های خراسان شمالی آزاد شده بودند.

وی میزان تخفیف شاکیان این پرونده را افزون بر ۲۱ میلیارد و ۱۸۹ میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: بیش از ۴۷ میلیارد و ۴۵۸ میلیون ریال از بدهی این زندانیان نیز از طریق کمک مالی مردم، کمک بلاعوض زندان و تسهیلات بانکی تامین شد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: اکنون نیز ۸۴ زندانی بدهکار مالی و غیرعمد در زندان های این استان در انتطار کمک مالی مردم برای آزادی هستند.

بلوکی گفت: براساس طرح ارایه شده از سوی دولت در آستانه ولادت حضرت علی اکبر(ع)، زندانیان بدهکار در سنین ۱۴ تا ۲۹ با کمک مالی دولت از زندان آزاد می شوند که مشمولان این طرح در خراسان شمالی حدود چهار نفر هستند.

این مسوول طرح انتقال زندان بجنورد به خارج از شهر را دیگر فعالیت های اداره متبوع خود در راستای اجرای مصوبات دور سوم سفر هیات دولت به خراسان شمالی برشمرد.

به گفته وی برای خروج زندان بجنورد به خارج از شهر، زمینی در ‘تخته ارکان’ از طریق راه و شهرسازی گرفته شده که بزودی عملیات ساختمانی آن آغاز می شود.

مدیرکل زندانهای خراسان شمالی مهم ترین اقدام این اداره در راستای تامین حقوق مددجویان را اجرای طرح طبقه بندی زندانیان عنوان کرد و افزود: طبق این طرح زندانیان متناسب با سن و جرم، جداسازی شده و از امکانات رفاهی برخوردار شده اند.

بلوکی گفت: علاوه بر کمک به خانواده زندانیان، زمینه بهره گیری زندانیان از مرخصی، ملاقات عمومی و آزادی مشروط نیز برای آنان فراهم شده است.

مدیرکل زندان های خراسان شمالی گفت: علاوه بر موارد یاد شده و برای مراقبت بعد از زندان در راستای سیاست اشتغال ۷۶۰ مددجو، ۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی اخذ شده است.

بلوکی افزود: همچنین زمینه حرفه آموزی ۲ هزار و ۱۰۴ زندانی در این استان فراهم شده و یک هزار و ۶۷۹ نفر موفق به اخذ گواهینامه اشتغال از سازمان فنی و حرفه ای استان شده اند.

وی تعداد زندانیان استان را بین ۲ هزار و ۷۰۰ تا سه هزار نفر اعلام کرد و گفت: در طول سال تعداد زندانیان در زندان های استان بین این آمار متغیر است که ۶۰ درصد آنان مجرمان مواد مخدر هستند.

به گفته وی سرانه فضای فیزیکی هر زندانی در این استان ۹ متر مربع است که با ساخت زندان در شهر بجنورد و اسفراین، این فضا افزایش خواهد یافت. ک/۲

۲۷۱۲/۶۲۶**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۸۲۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.