کمک ۷ میلیاردی مردم به زلزله‌زدگان

جام جم آنلاین: رئیس جمعیت هلال احمر از اهدای کمک هفت میلیارد تومانی مردم به زلزله‌زدگان آذربایجان خبرداد وگفت: کانکس، حمام و چادر در مناطق زلزله‌زده نیاز است.

به گزارش ایسنا، ابوالحسن فقیه در مورد کمک‌های مردمی با بیان این‌که از روز اول شماره حساب ۹۹۹۹۹ به نام جمعیت هلال احمر برای واریز کمک‌های نقدی مردم اعلام شد، افزود: مردم تاکنون شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌شماره حساب جمعیت هلال احمر واریز کرده‌اند.

وی با بیان این‌که جمعیت هلال احمر برای دریافت کمک‌های مردم در دو مرحله در عید فطر و روز قدس صندوق‌های کمک برپا کرده بود،گفت: در روز قدس و عید فطر نیز مردم یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان برای زلزله‌زدگان پرداخت کردند. به گفته وی، وزن کمک‌های غیر نقدی مردم به ۵۰۰ تن رسید.

فقیه با بیان این‌که اسکان دائمی زلزله‌زدگان به عهده بنیاد مسکن است اظهار کرد:‌ از آنجا که تامین مسکن به عهده بنیاد مسکن است، جمعیت هلال احمر در نظر دارد کمک‌های مردمی را در بحث تامین وسایل زندگی مردم صرف کند.

فقیه با بیان این‌که مساله اصلی در مناطق زلزله‌زده سرمای هوا و بارندگی خواهد بود، گفت: جمعیت هلال احمر روکش‌های پلاستیکی برای حفاظت چادر و همچنین ۲۰هزار دستگاه چراغ والور خریداری کرده است.

وی با بیان این‌که بحث درمان به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود، اما تیم‌های درمانی هلال احمر نیز در آن مناطق مستقر بوده‌اند، ادامه داد: از روز زلزله ۴۱۳۰ نفر توسط پزشکان هلال احمر ویزیت شده‌اند.

فقیه در بحث کمک‌های بین‌المللی گفت: تاکنون ۴۵کشور و جمعیت‌های ملی و نهادهای مردمی برای ارسال کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی اعلام آمادگی کردند و با این‌که بارها اعلام شد نیاز مبرمی به وسایل نداریم، اما جمعیت هلال احمر آماده پذیرش کمک‌ کشورهای دیگر است. رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این‌که وسایل گرمایشی، کانکس و چادر نیاز مردم است، گفت: تاکنون هفت کشور (ترکیه، پاکستان، آلمان، نخجوان، سوئیس، قطر و چین) کمک‌های خود را ارسال کرده‌اند.

فقیه در مورد بحث دریافت کمک‌های انساندوستانه آمریکا به مردم زلزله‌زده افزود: در بحث پوشش حوادث و بحران‌ها هیچ منعی در مورد عدم‌دریافت کمک از کشورها نداریم، البته بجز اسرائیل که موجودیت آن به رسمیت شناخته نشده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.