کمپین مدافع ایرانیان از ریاست جمهوری خواستارشد:پیگیری آزادی استاد دانشگاه شریف درآمریکا

90.jpg

کمپین دفاع از حقوق ایرانیان خارج از کشور، از رییس جمهور خواستار شد که در جریان سفرش به نیویورک، آزادی دکتر عطاردی، استاد دانشگاه شریف را پیگیری کند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمپین دفاع از حقوق ایرانیان خارج از کشور در نامه‌ای سرگشاده، از محمود احمدی‌نژاد خواست که در آخرین سفر خود به نیویورک در مقام رییس جمهوری اسلامی ایران، پیگیر احقاق حقوق تضییع‌شده هموطنان مقیم خارج کشور شود.

در این نامه که به امضای یوسف پیرزاده منتشر شده آمده است که از ریاست جمهوری انتظار داریم رعایت حقوق اتباع ایرانی توسط دولت‌های غربی را طرح و از طریق سازمان ملل پیگیری کند.

در این نامه تصریح شده است: “متاسفانه امروز حقوق اولیه انسانى جمع کثیری از هموطنان ما در خارج کشور، با سوء‌استفاده دولت‌ها از فضاى سیاسى و تحریم‌های یک جانبه و غیرقانونی پایمال مى‌شود.

این کمپین همچنین از احمدی‌نژاد خواست که در جریان سفرش به آمریکا، آزادى هموطنان در بندمان از جمله دکتر عطاردى، استاد دانشگاه صنعتی شریف که نقش بسزایی در ارتقای علم و دانش در کشور داشته را پیگیری کند.

در انتهای نامه مذکور ابراز امیدواری شده است: “شایسته است همانگونه که سفر قبلى احمدى‌نژاد به نیویورک، آزادى دو تبعه آمریکایى و خوشحالى خانواده آن‌ها را در پی داشت، آخرین سفر ایشان، آزادى تعدادى از هموطنانمان و خوشحالى مردم ایران را در پی داشته باشد.

گفتنی است محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور کشورمان روز شنبه هفته جاری به منظور شرکت در شصت‌ و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نیویورک سفر کرده است.

کمپین دفاع از حقوق زندانیان خارج از کشور نهادی غیر دولتی است که توسط جمعی از هموطنان‌مان ایجاد شده که حقوق خود یا اعضای خانواده‌شان در کشورهای غربی به اتهامات واهی سیاسی نقض شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر عطاردی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف است که از سال گذشته به اتهام شکستن تحریم‌ها در آمریکا بازداشت شد و هم اکنون در حصر خانگی به سر می‌برد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.