کمیته راهبردی تسریع در انتقال آب خزر به فلات مرکزی تشکیل شد

به گزارش ایرنا،’سیدمهدی ثمره هاشمی’ روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:بااجرای این طرح جامع آبرسانی در مدت ۲۴ تا ۳۰ ماه با حدود ۲۰۰ کیلومتر لوله گذاری، آب شیرین به دشت مرکزی ایران منتقل می شود.

وی با اشاره به خشکسالی و بحران کم آبی در کشور تصریح کرد: دولت برای برطرف کردن بحران کم آبی، طرحهای گسترده و عظیمی را در مناطق مختلف کشور در دست اجرا دارد.

وی، طرح آبرسانی از چهارمحال و بختیاری به زاهدان، خط دوم آبرسانی به استانهای یزد، اصفهان، کرمان، تبریز، تکمیل طرح آبرسانی زاینده رود به کاشان و طرح عظیم ‘غدیر’ شامل آبرسانی به شهرها و روستاهای استان خوزستان را از جمله این طرحها برشمرد.

مشاور وزیر نیرو در باره افزایش میزان آبرسانی به کاشان نیز گفت: طرح تکمیل انتقال آب زاینده رود به این منطقه جزو طرحهای’ مهر ماندگار’ دولت است که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب، میزان بارندگی در چند هفته گذشته را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: سدهای اطراف استان تهران بدلیل افزایش بارندگی پر شده اما براثر خشکسالی های مستمر، این بارندگی ها در برطرف کردن بحران کم آبی در برخی مناطق کشور تاثیرگذار نبوده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به منظور شرکت در مجمع عمومی سالانه شرکت آب و فاضلاب کاشان، به این شهر سفر کرده است.

۹۸۷۶/۵۶۲/ ۱۵۳۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۱۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.