کم فروشی به بازار مسکن رسید

پروژه ساخت و ساز مسکن مهر در جای جای ایران با قوت و شدت هرچه بیشتر به کار خود ادامه و هر چند آمار بسیار ضعیفی از واحدهای تحویل داده شده در این پروژه ها به گوش می رسد، اما دولت همچنان بر فراگیری مسکن مهر در ایران اصرار می ورزد.

به گزارش سرویس وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از بازار خبر؛ در میان پروژه های ساخته شده و در دست ساخت مسکن مهر در نقاط مختلف زمزمه های فراوانی در خصوص عدم تحویل به موقع و همچنین کیفیت پایین ساخت این آپارتمان ها به گوش می رسد و گاهی هم موضوع از این دو عامل فراتر می رود. مسکن مهر در یکی از پروژه های خود که با نام “کاشانه مهر” اجرا شده است ، یکی از عجیب و در عین حال منحصر به فرد ترین نوع ساخت و فروش مسکن مهر در جهان را به نام خود ثبت کرده است.

شرکت تعاونی خدمات مشاوره مدیریتی سبز اندیشان پایتخت اقدام به تاسیس شرکت تعاونی مهر ۴ منطقه ۲۱ کرده است که مجری اصلی ساخت پروژه کاشانه مهر است. در این شاخه از ساخت و ساز ها ی مسکن مهر، موضوع از این قرار است که در یک پروژه ساخت ۲۴۰ واحد آپارتمان در شهریار توسط این شرکت پیمانکاری تخلفات عدیده و در عین حال منحصر به فردی رخ داده است.

در جریان ساخت این ۲۴۰ واحد پیمانکار  متعهد با تاخیر ۴ ماهه همچنان اقدام به تحویل واحد های ساخته شده نکرده است و بسیاری از بندهای قرار داد  فی مابین را زیر پا گذاشته و به مرحله اجرا در نیاورده است به طور مثال عدم محوطه سازی که هم هزینه آن پیش از اتمام ساخت از خریدار اخذ شده و همچنین در قیمت متراژ ملک نیز موثر بوده است به هیچ وجه ساخته نشده و تنها در پیش قرارداد ذکر شده است.

از سوی دیگر نصب آسانسور ایمن از دیگر تعهدات این پیمانکار طرف قرارداد بوده است که آن نیز اجرا نشده است. اما جالب تر از تمامی این موضوعات تخلف پیمانکار در اعلام متراژ واحد ها به خریداران بوده است، به نوعی که پیمانکار به طور مثال واحدی را به نام ۷۸ متری به خریدار واگذار می کرده در حالی که متراژ واقعی این آپارتمان حدود ۷۰ متر بوده است.

این آپارتمان ها که به قیمتی حدود ۵۰۰ هزار تومان با خریداران مورد معامله قرار گرفته اگر در هر واحد ۴ متر کم فروشی صورت گیرد، ۲ میلیون تومان بر روی قیمت هر واحد افزوده می شود که این رقم در ۲۴۰ واحد به رقم ۴۸۰ میلیون تومان می رسد. 

این موضوع که خود مصداقی از کم فروشی از برای اولین بار در ساخت و ساز و  فروش املاک از سوی دولت آن هم در مواجهه با مردم رخ داده است، امری که مردم را بیش از پیش به دولت بی اعتماد می کند.

حال سوال اینجاست پیمانکار های برگزیده دولت برای احداث مسکن مهر با چه ملاکی و به چه صورتی برای این پروژه ها برگیده می شوند و میزان نظارت بازرسان دولت در راستای این ساخت و سازها چیست ؟

همچنین اداره کل مسکن و شهرسازی شهریار تا به امروز واکنشی به پیگیری های خریداران این واحد ها نشان نداده است.

در ادامه پیگیری های خبرنگار در خصوص این موضوع مدیر کل مسکن و شهرسازی شهریار حاضر به پاسخگویی نشد و تنها به بیان این امر که اداره متبوعش طرف حساب این متقاضیان نیست بسنده کرد. 

شایان ذکر است، ۲۴۰ خریدار مسکن مهر در این پروژه طی نامه ای به سایت بازار خبر، خواستار پیگیری ما و انعکاس پاسخ مسئولان در این زمینه شده اند. 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.