کودک را برای آرام کردن تکان ندهید

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از ممتاز نیوز در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،
ممتاز نیوز : دکتر iبهروز جلیلی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بعضی کودکان iبه عنوان بچه‌های دشوار شناخته می‌شوند و یکی از نشانه‌های این بچه‌ها گریه‌های سرکش است و گاهی دیده شده که والدین یا مراقبین کودک برای مقابله با این گریه‌ها سرکش سعی می‌کنند با تکان‌های شدید بچه را آرام کنند.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ وی افزود: اگر والدین با چنین کودکی مواجه شدند در درجه اول باید با پزشک مشورت کرده تا مطمئن شوند که کودک دچار نقایص جسمی نمی باشد زیرا iبه ندرت و در بعضی بیماری‌ها مانند عقب ماندگی ذهنی و مشکلات مغزی سبب گریه و بی‌قراری در شیرخوار می‌شود.

این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان تصریح کرد: اگر والدین iبه این نتیجه رسیدند که مشکل جسمی وجود ندارد باید iبه عنوان اولین قدم، محیط را برای این کودکان حساس آرام نگه دارند و از سرد و گرم کردن ناگهانی هوای اتاق جلوگیری کنند و از کشمکش جلوی این کودکان حساس بپرهیزند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: اگر iبه هیچ وجه نتوانستند گریه این کودکان را آرام کنند می‌توانند از پزشکان متخصص کودکان و روانپزشک کمک بخواهند و شاید در بعضی موارد خاص استفاده از بعضی داروها لازم باشد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.