کوره بلند ۲ “ذوب آهن اصفهان” وارد مدار تولید شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کوره بلند شماره ۲ ذوب آهن اصفهان به صورت رسمی در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، راه‌اندازی کوره بلند شماره ۲ را گامی بزرگ برای افزایش تولید و حرکت در جهت کاهش واردات محصولات فولادی دانست و گفت: طرح عظیم بازسازی و مدرنیزاسیون کوره بلند شماره ۲ ذوب‌آهن اصفهان که نقش مهمی در تولید سالانه این شرکت دارد با موفقیت به پایان رسید و با راه‌اندازی آن تولید روزانه چدن در این شرکت از مرز ۷۰۰۰ تن گذشت و از هفته دوم شهریور تولید چدن به ۸۰۰۰ هزار تن در روز می‌رسد.

اردشیر سعدمحمدی افزود: ظرفیت تولید ذوب آهن اصفهان هم‌اکنون در مقایسه با ابتدای سال جاری به ۲ برابر افزایش پیدا کرده است که کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت در آینده یادآور شد: افزایش ظرفیت دو میلیون تن در برنامه میان مدت ذوب‌آهن است و برای سال سه میلیون دویست هزار تن و سال سه میلیون و ششصد هزار تن برنامه‌ریزی شده است. امیدواریم با اجرای طرح‌های توسعه‌ای ظرفیت ذوب‌آهن تا پایان سال ۱۳۹۷ به بیش از شش میلیون تن افزایش پیدا کند.

وی همچنین از اجرای بیش از ۳۰ طرح برای افزایش ظرفیت و بهره‌وری خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده شاهد شکوفایی و ارزش بیشتر جایگاه ذوب‌آهن اصفهان و در نتیجه کاهش واردات محصولات فولادی به کشور باشیم.

سعدمحمدی گفت: باید به شرایطی برسیم که به طور کامل از کک داخلی استفاده کنیم و با توجه به اینکه در ابتدای سال از کک خارجی به نسبت ۵۰ درصد ایرانی و ۵۰ درصد خارجی استفاده می‌کردیم، تلاش می‌کنیم در شهریور ماه به نسبت ۶۰ درصد ایرانی و ۴۰ درصد خارجی دست یابیم.

وی دربارهٔ ضرورت ورود به عرصه معدن گفت: برای افزایش تولید و کیفیت به دنبال استفاده از معدن زغال اندونزی و استفاده از قسمتی از معدن طبس هستیم.

اردشیر افضلی معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان نیز گفت: کوره بلند شماره ۲ به تنهایی ۱٫۴ میلیون تن در سال تولید دارد که در واقع یک کارخانه دیگر محسوب می‌شود.

وی این افزایش تولید را سبب تحول در خط تولید ذوب‌آهن و فولاد کشور دانست و افزود:‌ این طرح عظیم یک تعمیرات نبود بلکه ساخت یک کوره جدید است و از کف کوره تا انتهای کوره در محدوده بارگیری، تعویض و یک کوره جدید به ذوب‌آهن و خط تولید فولاد کشور اضافه شد. هزینه ارزی این تعمیرات ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار یورو و هزینه ریالی آن ۷۸۰ میلیارد ریال بوده است.

فیض بخشیان مدیر ارشد تولید ذوب‌آهن اصفهان هم گفت: کوره بلند شماره ۲ روزانه ۴ هزار تن تولید دارد که با قیمت جدید فولاد سبب افزایش چشمگیر فروش ذوب‌آهن و حیات پررونق دوباره این مجموعه بزرگ اقتصادی و صنعتی می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.