لاریجانی:سنت پیشی برگزاری جلسه با دولت، هماهنگی با هیات‌رییسه بوده است

۲۸ آبان ،

Rouhollah Vahdati - LARIJANI-3.jpg

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت ریاست‌جمهوری از نمایندگان برای دیدار با رییس‌جمهور از عدم هماهنگی این موضوع با هیات رییسه مجلس انتقاد کرد.

به گزارش تفسیری خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهروز نعمتی در تذکری مستند به بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار کرد: اخیرا دعوت‌نامه‌ای در کازیه‌ی بعضی همکاران از طرف معاونت پارلمانی رییس‌جمهور گذاشته شده است که در آن آمده بر اساس درخواست تعدادی از نمایندگان از رییس‌جمهور برای ملاقات، این دعوت صورت می‌گیرد. این دعوت‌نامه بین نمایندگان البته بین بعضی از اعضای خاص توزیع شده است اما با توجه به شرایط موجود چه سببی وجود دارد که این جلسات از طریق هیات رییسه هماهنگ نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مخالفتی با تشکیل جلسه دولت و مجلس ندارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوع سوال از رییس‌جمهور مطرح است، بعضی خود را نماینده‌تر می‌دانند و متاسفانه اختلاف شدیدی در مجلس بین نمایندگان می‌اندازند. واقعا دوستانی که درخواست کردند با رییس‌جمهور ملاقات کنند و آنها بر این مبنا دعوت‌نامه فرستادند، لیستش را منتشر کنند که چه کسانی می باشند یا موضوع چیست؟ متاسفانه شاهد اختلاف‌افکنی بین مجلس و تضعیف شان مجلس هستیم.

نعمتی همچنین یادآور شد: ما مخالف جلسه نیستیم و معتقدیم باید بین نمایندگان ملت و دولت جلسه تشکیل شود و مبنایش هم معلوم باشد اما اینکه عده‌ای کار خود را پیش ببرند و از نمایندگان خرج کنند جفای به مجلس است.

علی لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: با این کارها مجلس تضعیف نمی‌شود. مجلس وظایفی دارد که آن را انجام می‌دهد و دوستان هم باید مدارا کنند که اختلاف ایجاد نشود.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیش از این هم گاهی جلسات مشترکی بین دولت و مجلس برگزار می‌شد اما سنت پیشی این بود که با هیات رییسه در این رابطه هماهنگی صورت می‌گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.