لاریجانی: خانواده زندانیان، آسیب پذیرترین قشر جامعه می باشند

۱۰م دیماه ،

forootan-2-47.jpg

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: خانواده زندانیان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه و نیازمند حمایت خاص می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، علی لاریجانی در دیدار مسئولان اداره کل زندان‌های قم و انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیازمند با وی گفت: خانواده زندانیان یکی از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه به شمار می‌روند که باید توجه و حمایت خاصی از این قشر آسیب پذیر جامعه صورت پذیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از تبیین آموزه‌های دینی در زندان‌ها اذعان کرد: درمان‌های روانشناسی در زندانها باید با آموزه‌های دینی و اسلامی عجین باشد تا شخصیت مجرمان را برای عدم بازگشت به جرم ایمن سازد که فعالیت‌های دینی انجام شده در قم نشان‌گر استفاده از این ظرفیت‌های ارزشمند است.

لاریجانی در زمینه اشتغال زندانیان نیز خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اجتماعی و اشتغال می‌تواند مانع از بازگشت زندانیان پس از آزادی به جرم باشد؛ همچنین باید راهکارهایی در زمینه حمایت‌های اقتصادی و اجتماعی از خانواده زندانیان در زمان محکومیت سرپرست خانوار طراحی شود.

وی در پاسخ به تخصیص اعتبارات لازم به طرح‌های اشتغال‌زایی و عمرانی پیرامون مشکلات زندانیان تصریح کرد: برای پیگیری بودجه و اعتبارات طرح‌های اشتغال‌زایی زندانیان و راه‌اندازی ساختمان تازه کانون اصلاح و تربیت، گزارشی ارائه شود تا مشکلات و چشم‌اندازهای موجود در زمینه اجرای این طرح‌ها به خوبی ارزیابی شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.