لاریجانی: روابط ایران و پاکستان رو به توسعه است

۲۵ام بهمن ،

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رانا محمد اقبال رئیس مجلس ایالتی پنجاب گفت: خوشبختانه روابط بین دو ملت ایران و پاکستان نزدیک و برادرانه و رو به توسعه است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۲۵ بهمن) در فرودگاه شهر لاهور پاکستان از سوی “رانا محمد اقبال” رئیس مجلس ایالتی پنجاب مورد استقبال قرار گرفت و با وی دیدار و گفتگو کرد.

محمد اقبال ضمن خوشامدگویی به لاریجانی و هیئت همراهش گفت: خوشبختانه دو کشور ایران و پاکستان هم‌اکنون روابط خوب و پایداری دارند.

رئیس مجلس ایالتی پنجاب در این دیدار با بیان اینکه قوانین اساسی کشور پاکستان تنها در مجلس ملی می تواند به تصویب برسد، گفت: تصویب قوانین تنها بر عهده مجلس ملی است و مجلس ایالتی حق این کار را ندارد از طرفی دیگر بعضی از قوانین برای همه ایالت‌ها یکسان و بعضی دیگر با توجه به آن ایالت متفاوت است.

وی با بیان اینکه ایالت لاهور مرکز فرهنگ و شهر باغ و گلها است، یادآور شد: در این شهر متفکران عظیم و مشهوری مانند اقبال لاهوری آرمیده‌اند از طرفی دیگر این شاعر عظیم در اشعار خود انقلاب اسلامی ایران را پیش‌بینی کرده بود همچنین شما ایرانیان از اشعار اقبال در انقلاب اسلامی ایران ایده‌های بسیاری گرفته‌اید.

محمد اقبال با تأکید بر اینکه خوشبختانه و به لطف و کرم خداوند ایران به قدرت منطقه تبدیل شده است، گفت: امیدوارم پیشرفت‌های هر دو کشور با تعاملات بیشتر شود.

رئیس مجلس ایالتی پنجاب با اعلام اینکه روابط ایران و پاکستان پیشینه تاریخی و مذهبی دارد، تصریح کرد: دوستی ایران و پاکستان از کوه هیمالیا هم فراتر است و این پیوند ناگسستنی است و انشاءالله هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند آن را بر هم زند.

وی با بیان اینکه هر دو کشور ایران و پاکستان بایداز تجربیات یکدیگر استفاده کنند، افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر ایران سرمایه‌گذاری خوبی در بخش صنایع در پاکستان داشته است.

محمد اقبال با بیان اینکه به طور حتم باید روابط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایران و پاکستان گسترش یابد، یادآور شد: تحقق این موضوع سبب ارتقاء و استحکام روابط دو کشور می‌شود زیرا دو کشور ایران و پاکستان در وهله اول مسلمان و بعد همسایه می باشند از طرفی دیگر بر اساس شعر اقبال لاهوری مسلمانان باید برای پاسبانی از کعبه باید یکی شوند.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون کشور پاکستان با چالش تروریست روبرو است، گفت: هم‌اکنون تمام دستگاه‌های این کشور با تروریست در جنگ می باشند از طرفی دیگر پاکستان با کمک مشارکت ایران می‌تواند در این حوزه‌ها از یکدیگر دفاع کنند.

رئیس مجلس ایالتی پنجاب  افزود: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک اتحاد بین مسلمانان برقرار و یک اسکناس رایج در جهان اسلام چاپ شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار با تأیید صحبت‌های محمد اقبال گفت: خوشبختانه ملت ایران و پاکستان روابط نزدیک و رو به توسعه‌ای را دنبال می‌کنند.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.