لاوروف و عنان در باره نشست بین المللی سوریه گفت و گو کردند

به گزارش ایرنا به نقل از اطلاعیه روز پنجشنبه وزارت خارجه روسیه، لاوروف و عنان در این مکالمه تلفنی در خصوص مقدمات کنفرانس بین المللی سوریه که قرار است روز شنبه ۳۰ ماه جاری میلادی در ژنو برگزار شود، تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین در این گفت و گوی تلفنی در باره اوضاع سوریه رایزنی کردند.

روسیه اصرار دارد همه کشورهای صاحب نفوذ بر طرف های سوری از جمله جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس آتی ژنو شرکت کند.

‘سرگئی لاوروف’ وزیر امور خارجه روسیه بتازگی نیز در سخنانی در این باره با اشاره به نفوذ ایران در منطقه اعلام کرد: شرکت جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین المللی سوریه حائز اهمیت و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که مساله توقف خونریزی ها در سوریه مطرح می باشد، باید ملاحظات ایدئولوژیکی کنار گذاشته شود و تمام شرکت کنندگان تاثیرگذار برای حل مسایل این کشور در گفت و گوها شرکت کنند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه با بیان اینکه باید تمام بازیگران خارجی دارای نفوذ بر طرف های سوری را در کنفرانس سوریه دعوت کرد، اظهار داشت: بدون شک ایران یکی از این کشورها می باشد.

لاوروف گفت: اطمینان دارم شرکت ایران در کنفرانس بین المللی با موضوع سوریه یک ضرورت است و مخالفت شرکای آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی با این موضوع را غیرموجه می دانیم.

‘کوفی عنان’ نیز چنین رویکردی در باره شرکت ایران در کنفرانس بین المللی سوریه دارد و اخیرا بر لزوم حضور فعال کشورمان در این کنفرانس تامید کرده است.

پوتین رییس جمهوری روسیه نیز دو روز قبل بر ضرورت حضور ایران در نشست بین المللی سوریه در ژنو تاکید کرد.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۴۴۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.