لایحه «افـزایـش جـمـعـیـت» به مجلس می‌رود

ایران > قانونگذاری
معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری از ارائه لایحه جامعی در مورد افزایش جمعیت از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: بخشی از این لایحه مربوط به تغییر ساعات کاری کارکنان دولت است.

عبدالعلی تاجی در گفت و گو با ایسنا درباره کاهش ساعات کاری و افزایش مرخصی زنان اظهار کرد: دولت لایحه‌ای را درباره کاهش ساعات کاری زنان که موضوع آن افزایش جمعیت است به مجلس ارائه کرده است.

وی با اشاره به بررسی این لایحه در روز دوشنبه هفته جاری در کمیسیون بهداشت و درمان افزود: همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی بسته مفصل‌تری را در این حوزه تهیه کرده است.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری در ادامه با تاکید بر این‌که ساعات کاری کارکنان دولت اعم از مرد و زن در قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین شده و تغییر آن نیاز به تصویب قانون و تغییر مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد، تصریح‌کرد: در لایحه جامع افزایش جمعیت کشور که از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود،حتما بخشی مربوط به ساعات کار است که در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تاجی با اشاره به این‌که بخش‌های مختلف دولت در این لایحه جامع نقش دارند،گفت:در مورد افزایش بهره‌وری که از بندهای مربوط به تحول در نظام اداری کشور است کارهای مناسبی انجام شده است و فرآیندهای انجام کار در کلیه دستگاه‌ها بازنگری شده و فرآیندهای زاید حذف شده است و روند انجام کار کوتاه شده است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.