لباس هوشمند برای سربازان آمریکایی با حسگرهای فوق پیشرفته

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

ارتش آمریکا مطالعات گسترده‌ای را آغاز کرده است تا با ساخت یک زره هوشمند و کاملا متفاوت، به هر یک از سربازان خود "توان فوق‌بشری" بدهد و بتواند آن‌ها را به یک سوپرمن تبدیل کند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ارتش آمریکا برای ساخت این زره هوشمند و متفاوت از شرکت‌های بزرگ فناوری، آزمایشگاه‌های دولتی و آکادمی‌های علوم کمک گرفته است تا بتواند زره هوشمند شبیه "مرد آهنین" را برای سربازان خود بسازد.
 
این اسکلت خارجی به گونه‌ای ساخته می‌شود که سربازان به کمک آن می‌توانند سنگین‌ترین موانع پیش‌رو را هم از زمین بردارند که گفته می‌شود این میزان توان تاکنون برای هیچ زره هوشمندی در نظر گرفته نشده بود.
 
"لباس هوشمند نوری مخصوص حملات تاکتیکی"(Talos) هم‌اکنون چنین قابلیتی را شامل می‌شود، اما در این لباس لایه‌ای از مواد هوشمند و حسگرهای پیشرفته تعبیه شده است که خراب شدن هر یک از آن‌ها می‌توان قابلیت‌های لباس را با مشکل مواجه کند.
 
این لباس تازه مخصوص سربازان آمریکایی به یک شبکه گسترده و سیستم‌های رایانه‌ای پوشیدنی هم نیاز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به عینک هوشمند Google Glass اشاره کرد.
 
گفته می‌شود که مواد هوشمند و حسگرهای فوق پیشرفته موجود در این لباس هوشمند به گونه‌ای ساخته شده‌اند که می‌توانند دمای بدن، ضربان قلب و میزان آب‌رسانی به بخش‌های مختلف بدن را بررسی کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.