لزوم اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس برای ارائه نظرات موافقان و مخالفان تحقیق و تفحص

۲۳ آبان ،

لاریجانی در پاسخ به تذکر یک نماینده نسبت به مذاکره کردن دو نفر از نمایندگان با سایر همکاران برای انصراف از دادن رای مثبت به طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس اوراق بهادار، گفت: آیین‌نامه داخلی مجلس برای ارائه نظرات موافقان و مخالفان تحقیق و تفحص اصلاح می‌شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، الیاس نادران در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۳ آبان) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد به بندهای ۴ و ۵ ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: ۲ نفر از نمایندگان برای انصراف سایر نمایندگان از دادن رای مثبت به طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس اوراق بهادار در مجلس دوره افتاده‌اند، هر چند که بنده نفیاً و اثباتاً نسبت به تحقیق و تفحص هیچ حرفی ندارم، اما به نظر می‌رسد که باید استدلال‌های آنها برای رای دادن یا ندادن نمایندگان مکتوب باشد.

 لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با وارد دانستن این تذکر گفت: در حال حاضر براساس آیین‌نامه موافق و مخالف طرح تحقیق و تفحص نمی‌توانند اظهارنظر کنند، از این‌رو با اصلاح آیین‌نامه باید اجازه اعلام نظرات نمایندگان در موافقت یا مخالفت با طرح تحقیق و تفحص داده شود.

نادران همچنین نسبت به حفظ نظم و انضباط داخلی مجلس و نظارت بر امور گزارش تفسیریات، چاپ و توزیع آنها تذکر داد و گفت: روی میز نمایندگان مجلس یک گزارش تفسیری ۳ برگی توزیع شده که امضا ندارد و فقط نوشته شده است «و من‌الله توفیق».

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نادران خطاب به آشوری از اعضای هیات رئیسه مجلس گفت: گزارش تفسیریات باید امضا داشته باشد، از این‌رو موضوع را سریعاً رسیدگی کنید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.