لزوم ایجاد تناسب بین رشد نقدینگی و رشد اقتصادی

کارشناس اقتصادی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی گفت: یکی از راه های کنترل تورم ایجاد تناسب بین رشد اقتصادی و رشد نقدینگی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، حیدری امروز در نشست مدیریت نقدینگی اظهار داشت: ایجاد رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور در گرو کنترل نقدینگی در تورم هدایت نقدینگی به سمت بخش های مولد و توجه به حل مشکل نقدینگی بنگاه های تولیدی است.

وی با بیان اینکه در اقتصاد کشور ما تناسبی بین رشد نقدینگی و رشد اقتصادی وجود ندارد افزود: منابع زیاد مالی در جامعه وجود دارد اما این منابع به درستی بین بخش های تولیدی و غیرتولیدی تقسیم نمی شوند.

حیدری با اشاره به اینکه رشد نقدینگی در کشور در سال جاری معادل ۲۴٫۶ درصد بوده است تصریح کرد: این رشد بالای نقدینگی تورم زا و باید به درستی بین بخش های مولد توزیع شود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: براساس آمارها در سال ۹۱ توزیع نقدینگی در بخش بازرگانی از ۳۰ به ۳۴ درصد افزایش یافته در صورتی که نقدینگی در بخش صنعت از ۳۰ به ۲۵ و در بخش صادرات از ۵ به ۲ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: برای مقابله با تورم حاصل از رشد نقدینگی باید با ارایه شیوه های مناسب مدیریتی، توزیع آن به سمت بخش های تولیدی هدایت شود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.