لزوم ایجاد قانونی مشخص برای برخورد با جرم اسید پاشی

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: باید به طور اختصاصی یک قانون مشخصی برای مجازات و برخورد با جرم اسید پاشی لحاظ شود.

حسن آشوری در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، با بیان اینکه جرم اسیدپاشی یک عمل با نتایج و دارای درجات مختلفی است، اظهارداشت: طبق قانونگذاری جرایم ارتکابی، ما نمی‌توانیم به طور مطلق یک قانونی را برای یک عمل در نظر بگیریم بدون اینکه تبعات آن عمل مدنظرمان باشد.

این حقوقدان با بیان اینکه بهتر است میزان حبس را در این نوع جرایم بالاتر ببریم، ادامه داد: مجازات دو تا پنج سال برای چنین جرایمی بسیار اندک و بهتر است که مجازات‌های حبس را در مورد جرایم اسیدپاشی تشدید کنیم.

وی با بیان اینکه باید قانون مشخصی را برای جرم اسیدپاشی در نظر بگیریم، افزود:‌ باید به طور اختصاصی یک قانون مشخصی برای مجازات جرم اسیدپاشی لحاظ شود.

آشوری با اشاره به اینکه در قانون مجازات اسلامی هم بهتر است یک ماده‌ای را به صورت جداگانه برای جرم اسیدپاشی در نظر بگیریم، تصریح کرد: در واقع جرم اسیدپاشی نباید همراه با جرایم دیگر و هم ردیف با جرایمی مانند ضرب و جرح در قانون مجازات اسلامی آورده شود لذا بهتر است که یک ماده قانونی مشخص برای مجازات اسیدپاشی در قانون مجازات اسلامی در نظر بگیریم.

این حقوقدان در پایان با بیان اینکه باید به مردم آموزش‌های لازم را مبنی بر اینکه به دنبال جرم اسید پاشی نروند ترویج داد، خاطرنشان کرد: در رسانه‌های جمعی از جمله صداوسیما، مطبوعات و غیره باید اطلاع‌رسانی لازم را در زمینه کاهش این گونه جرایم انجام دهیم چرا که در بسیاری از موارد مرتکبین جرم اسیدپاشی از عواقب جرم ارتکابی خود بی‌اطلاع هستند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.