لزوم گسترش مناسبات میان ایران و زامبیا

جام جم آنلاین: رییس‌جمهور با اشاره به اینکه ایران و زامبیا ظرفیت‌های گسترده و مناسبی دارند که می‌توانند با یکدیگر مبادله کنند بر لزوم گسترش مناسبات میان دو کشور تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (جمعه) در حاشیه آخرین روز از شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در دیدار معاون رییس‌جمهور زامبیا با بیان اینکه ایران و زامبیا دو کشور دوست با روابطی صمیمانه هستند و هیچ مشکلی در روابط دو کشور وجود ندارد، گفت: ایران و زامبیا در بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی می‌توانند همکاری‌های گسترده‌ای با یکدیگر داشته باشند.

رییس‌جمهور با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: اقداماتی که می‌توان در قالب این جنبش انجام داد یک مأموریت جمعی است که همگان باید در فکر، طراحی و عمل به آن با یکدیگر همکاری کنند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ایران و زامبیا در یک جبهه بوده و فکر، احساس و نگاهی مشترک نسبت به مسایل مشترک دارند، گفت: ما هرگز به دنبال سلطه‌گری نبوده بلکه به دنبال همکاری، دوستی و پیشرفت برای همگان هستیم.

معاون رییس‌جمهور زامبیا نیز در این دیدار با اشاره به روابط رو به گسترش با جمهوری اسلامی خواستار استفاده از تجربیات ایران در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع سبک، معادن و ساختارهای زیربنایی شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.