لغو یک انتصاب تازه در کمیسیون آموزش عالی پاکستان

۱۸م دیماه ،

48-109.jpg

در پی انتصاب‌های بحث‌برانگیز نخست وزیر پاکستان در بدنه قانونگذاری دانشگاه‌ها و با استناد به اینکه دولت حق هیچ‌گونه دخالتی در منافع این بخش مستقل ندارد، انتصاب مدیر اجرایی تازه کمیسیون آموزش عالی پاکستان از سوی دیوان عالی این کشور غیر قانونی اعلام شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جامعه دانشگاهی کشور پاکستان معتقدند این تصمیم می‌تواند سبب تشدید دوره تنش در رابطه ساختگی و تصنعی بین دولت و کمیسیون آموزش عالی پاکستان در سال تازه تحصیلی شود.

در اواخر نوامبر قبل راجا پرویز اشرف، نخست وزیر پاکستان ضمن رد پیشنهاد ماه آگوست ۱۸ عضو دولت مبنی بر تمدید مدت فعالیت سهیل نقوی، مدیر اجرایی کمیسیون آموزش عالی این کشور، قمر زمان چودری را که در وزارت علوم این کشور به عنوان منشی مشغول به کار بود را به سمت مدیر تازه اجرایی کمیسیون آموزش عالی پاکستان منصوب کرد.

بنا به گزارش پایگاه خبری یونیورسیتی ورلدنیوز، جاوید لغاری، رییس کمیسیون آموزش عالی پاکستان طی سخنانی که در ۳۱ دسامبر قبل در جمع معاونان ۷۰ دانشگاه دولتی این کشور ایراد می‌کرد، گفت: این تصمیم دیوان عالی به معنای صیانت از استقلال کمیسیون آموزش عالی این کشور می‌باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.