لقب دومین شبکه‌ اجتماعی دنیا به گوگل پلاس رسید

۱۱ام بهمن ، موبنا- موسسه تحقیقاتی Trendstream در انگلیس اعلام کرد که شبکه اجتماعی Google+ بعد از فیس‌بوک عنوان دومین شبکه اجتماعی جهان را از آن خود کرده است.

گزارش‌ها حاکی است که پایگاه اینترنتی یوتیوب جایگاه سوم را در میان شبکه‌های اجتماعی محبوب به خود اختصاص داده و توییتر در جایگاه چهارم جدول نشسته است.
بر اساس این گزارش LinkedIn رتبه پنجم پایگاه اینترنتی‌های شبکه اجتماعی را در اختیار دارد.

تعداد کل کاربران فعال فیس‌بوک اواخر سال قبل ۶۹۳ میلیون نفر اعلام شد. این در حالی است که تعداد کاربران گوگل پلاس به ۳۴۳ میلیون نفر رسیده و تعداد کاربران توییتر هم ۲۸۸ میلیون نفر اعلام شده است.

به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود در طول سال ۲۰۲۴ فیس‌بوک و گوگل پلاس سریع‌ترین رشد را در میان شبکه‌های اجتماعی داشته باشند.

آمارها نشان داده ۲۱ درصد کل کاربران اینترنت در دنیا عضو توییتر می باشند، ۲۱ درصد از سرویس یوتیوب استفاده می‌کند، ۲۵ درصد عضو فعال Google+ می باشند و ۵۱ درصد از سرویس‌ شبکه اجتماعی فیس‌بوک بهره می‌برند.

گوگل+ سرویس شبکه اجتماعی گوگل است. گوگل+ به عنوان لایه‌ای که خدمات اجتماعی مختلف گوگل از جمله پروفایل گوگل و گوگل باز را در خود ادغام می‌کند، امکانات تازه بسیاری از جمله حلقه‌ها، پاتوق‌ها، جرقه‌ها، و تجمع‌ها را نیز ارایه می‌کند. گوگل+ بزرگ‌ترین تلاش گوگل برای رقابت با شبکه اجتماعی فیس‌بوک است.

این سرویس سال ۲۰۱۱ به طور آزمایشی آغاز به کار کرد که در این مرحله آغازین کاربران صرفاً از طریق دعوت‌نامه از جانب دیگر اعضا قادر به عضو شدن در این شبکه می باشند. به نقل از سازندگان در حالی که فیس‌بوک با اتهاماتی نظیر نقض حریم کاربران رو به رو است، گوگل پلاس با استفاده از قابلیت‌های خود این امکان را به کاربران می‌دهد تا بر روی اطّلاعاتی که قصد اشتراک گذاشتن آن‌ها را با دیگران دارند اشراف کامل داشته باشند.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.