لیبی و معامله قرن؛ محورهای گفت‌وگوی تلفنی پوتین و مرکل

رئیس جمهوری روسیه امروز (جمعه) در تماس تلفنی با صدر اعظم آلمان برخی از مسائل بین‌المللی از جمله وضعیت سوریه، لیبی و طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه سرویس رسانه‌ای کرملین آمده است، در گفت‌وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برخی از مسائل مشترک موجود در دستور کار بررسی و درباره ادامه رایزنی‌ها توافق شد.

طبق این بیانیه، روسای این دو کشور درباره طرح آمریکایی برای حل اختلاف فلسطین و اسرائیل موسوم به معامله قرن تبادل نظر کرده و اوضاع اوکراین، سوریه و روند صلح در خاورمیانه را نیز مورد بررسی قرار دادند.

همچنین دو طرف به بررسی بحران لیبی پرداخته و اجرای توافقنامه‌هایی که ۱۹ ژانویه در جریان کنفرانس برلین پیرامون لیبی به امضا رسیدند را بررسی کردند.

پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم هماهنگی تصمیمات گرفته شده با طرف‌های لیبیایی اشاره کرد و گفت، بررسی این مسأله و موافقت شورای امنیت با آن مهم است.

دو طرف در این گفت‌وگو بر لزوم بسیج تلاش‌های جامعه بین‌الملل برای تضمین یک سیستم پایدار با هدف متوقف کردن خصومت‌ها در لیبی و آغاز گفتگوی سیاسی تأکید کردند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.