لیلا حاتمی روی سن کن ۲۰۱۲ چه گفت؟+تصویر

لیلا حاتمی این جایزه را به گارونه اهدا کرد. ترجمۀ صحبتهای لیلا حاتمی و ماتئو گارونه را در ادامه می خوانید.

لیلا حاتمی: جایزۀ بزرگ یک راه گریز و یک طریق سفر است. جایزۀ بزرگ ما را همراه با خود به آن سوی سینما می برد. به یک دنیای بدون مرز، بدون اسارت….

 در مراسم اختتامیۀ شصت و پنجمین جشنوارۀ جهانی فیلم کن که شب گذشته برگزار شد، جایزۀ بزرگ جشنواره به فیلم «واقعیت» ساختۀ ماتئو گارونه رسید. لیلا حاتمی این جایزه را به گارونه اهدا کرد. ترجمۀ صحبتهای لیلا حاتمی و ماتئو گارونه را در ادامه در کافه سینما می خوانید.

لیلا حاتمی: جایزۀ بزرگ یک راه گریز و یک طریق سفر است. جایزۀ بزرگ ما را همراه با خود به آن سوی سینما می برد. به یک دنیای بدون مرز، بدون اسارت، و بدون مانع. این جایزه در سالهای قبل ما را به بورکینافاسو، کرۀ جنوبی، مجارستان، گرجستان، سوئد، یونان، فنلاند و … برده و با نمایش چهره ای دیگر از سینما شگفت زده مان کرده است. امسال جایزۀ بزرگ ما را می برد به…

برنیس بژو (مجری مراسم اختتامیه): آقای رئیس هیأت داوران نام برنده را اعلام کنند.

نانی مورتی (رئیس هیأت داوران): جایزۀ بزرگ تقدیم می شود به فیلم «واقعیت» از ماتئو گارونه.

ماتئو گارونه روی سن: ممنون. از جشنواره برای انتخاب «واقعیت» ممنونم. از هیأت داوران هم تشکر می کنم. همچنین از همۀ همکارانم در این فیلم، بازیگران و تهیه کنندگان.

صدای گزارشگر فرانسوی برنامه: ماتئو گارونه یک بار دیگر نیز در سال ۲۰۰۸ برای فیلم «Gomorra» موفق به دریافت «جایزۀ بزرگ» کن شده بود. «واقعیت» داستان یک شخصیت را روایت می کند که آرزوی یک زندگی بهتر را در سر می پروراند و این رؤیا او را از واقعیت زندگی روزمره اش جدا می کند. این فیلم کمدی اجتماعی ایتالیایی در روز ۲۲ اوت ۲۰۱۲ در سینماهای جهان به نمایش در می آید.

منبع:کافه سینما

کلیدواژه ها:

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.