ماتم ایران اسلامی در شب اربعین شهادت سیدالشهدا

۱۳م دیماه ،

چهل شب پیش ، حوالی اندوه ، نیزارها ضجه زدند و مثنوی ها با گل های شیون ، سرتاسر نینوا را پوشاندند.

 واحد مرکزی خبر ، هرگز نمی توان به اربعین نگاه کرد و آن همه نغمه های خاکستری را به یاد نیاورد .
امروز به جای همه یتیمان قافله ، اربعین سخن می گوید .
اربعین مصائب سخت و جان فرسا رسید تا بگوید همه این اتفاقات سرخ ، در راستای شکیبایی زینب علیهاالسلام بود.
اربعین ، شعرهایی با کلماتی خون رنگ در سوگ لاله ها آورده است تا بگوید دل بستگی های زینب علیهاالسلام در آن دشت بلاخیز ، یکی پس از دیگرى پرپر شد .
اربعین ، با پیراهنی از گریه در فرات اشک ، غسل کرده است و اینک ، در کنار نام حسین علیه السلام و جابر بن عبدالله نشسته است و به یاد خون های عاشورا ، مقتل می خواند .
امشب شب اربعین شهادت حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفای آن حضرت است و مردم میهن عزیزمان امشب به یاد مصیبت عاشورا ، سوگوار و ماتم زده اند .
به گزارش خبرنگاران واحد مرکزی خبر ، دلدادگان حسینی امشب با  پوشیدن پیراهن مشکی در مساجد ، زیارتگاهها و حسینیه ها حضور یافته اند تا به یاد مصیبت ها و دلتنگی های حضرت زینب کبری (س) در دشت تفدیده کربلا سوگ و مویه کنند .  
حرم های مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) در مشهد ، حضرت فاطمه معصومه (س)  در قم ، حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز و سایر زیارتگاههای کشور مملو از زائرانی است که با ذکر صلوات و زمزمه یا حسین (ع) عشق و دلدادگی خود را به اهل بیت (ع) ابراز می کنند .    
زائران همچنین با حضور در صحن ها و رواق های این اماکن مذهبی با تسلیت این مصیبت جانکاه به حضرت ولی عصر(عج) و قرائت زیارت عاشورا و  جامعه کبیره پیوند ناگسستنی خود را با اهل بیت (ع) اعلام و در این شب بزرگ تعجیل در فرج منتقم کربلا حضرت صاحب الامر (عج) را از حضرت باریتعالی مسئلت می کنند .
 


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.