ماجرای جشن جنجالی افاغنه در شهرری + تصاویر

روز گذشته خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه «پنج شنبه۱۵ آبان ماه، حدود ساعت ۱۰ شب در محله» باروتکوبی «(صفائیه – شهر ری) در یک سوله متروکه انبار مواد غذایی، عده‌ای از پیروان فرقه ضاله وهابیت اقدام به برپایی جشن کردند.

درگیری در شهرری

پس از اینکه اهالی محل بخصوص جوانان مؤمن و عاشق اهل بیت علیه السلام از این ماجرا اطلاع یافته، در محل حاضر شده و تلاش کردند از برگزاری جشن ممانعت به عمل آورند و در ‌‌نهایت به درگیری شدید منجر شد.
پس از انجام اقدامات لازم از سمت اهالی محل و جوانان هیئتی، مأموران آگاهی و یگان ویژه در محل حاضر شده و اقدامات لازم را انجام دادند. حدود ساعت ۵ صبح این محله مملو از جمعیت شده و مأموران با برقراری نظم، محل حادثه را در کنترل گرفته و تعداد ۵۸ نفر از وهابیون را بازداشت کردند.
در این زمینه شایعات دیگری نیز مطرح شد که به عنوان نمونه می‌توان از فرار ۱۵ نفر از وهابیون که محل آنان تا به این لحظه مشخص نشده است و مرگ چند نفر از وهابیون در درگیری‌ها نام برد.
با پیگیری خبرنگار فرهنگ نیوز درباره این شایعات مشخص گردید: پنج شنبه شب گذشته در منقطه صفائیه شهر ری تهران (جنوب دولت آباد) در یک سوله متروکه، مراسم جشن و پایکوبی (به همراه سرو مشروبات الکلی) توسط تعدادی تبعه افغانی برگزار شده است.

 

جشن افاغنه در شهرری

یک مقام مسئول در نیروی انتظامی در گفتگو با فرهنگ نیوز اظهار داشت: این اتفاق در شب سوم شهادت امام حسین، باعث برانگیخته شدن خشم عزاداران حسینی و اهالی مومن منطقه صفائیه شد و با مطلع شدن اهالی منطقه و بسیج محل در محکومیت این اقدام تجمع بزرگی در مقابل این مکان صورت گرفت که همه عوامل برگزاری و حاضران در جشن که تبعه افغانستان هستند با حضور فرماندار شهرری و عوامل ناجا به پلیس امنیت منتقل شدند.
این مقام مسئول ضمن رد برخی شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، اجاره این سوله توسط تبعه‌های افغانی و برنامه ریزی قبلی برای برگزاری جشن، برخی زد و خوردهای محدود، حضور مردم عصبانی و در ‌‌نهایت تشکر مردم از نیروی انتظامی بابت دستگیری این افراد را از حواشی حادثه پنج شنبه شب ذکر کرد.
طبق اظهارات مقامات مسئول در نیروی انتظامی تهران بزرگ، نیت این افراد از برگزاری این مراسم جشن و پایکوبی هنوز مشخص نبوده و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد و مسئولین امر اعلام کرده‌اند به زودی گزارش کامل این واقعه را به سمع و نظر مردم خواهند رساند.

توضیحات معاون استاندار تهران درباره حواشی این حادثه

هدایت‌اله جمالی‌پور در ارتباط با اعتراض گروهی از مردم شهرری به عدم رعایت شئونات ماه محرم در برگزاری جشنی توسط اتباع خارجی، اظهار داشت: در محل حادثه حضور داشتم و در کنار نیروی انتظامی و بسیج موضوع را مدیریت کردیم.
وی افزود: با سعه صدر مردم و توجه آن‌ها به هشدارهای مسئولان حاضر در صحنه حادثه خاصی رخ نداد.
جمالی‌پور ادامه داد: علی‌رغم این‌که برخی افراد با تشویش اذهان عمومی درصدد این بودند که در جریان این حادثه اتفاقات ناگواری رخ دهد با هوشیاری مردم و مسئولان اتفاق خشونت‌باری رخ نداد.
معاون استاندار تهران بیان داشت: دستگیرشدگان توسط نیروی انتظامی به بازداشگاه منتقل شدند و بعد از بازدید کامل از کل منطقه‌ای که این حادثه در آن رخ‌ داده بود، ساعت ۴٫۵ صبح اقدامات لازم در مورد مدیریت صحنه حادثه پایان یافت.
وی با بیان اینکه کلیه افراد تحویل دستگاه قضا می‌شوند، عنوان کرد: هیچ قضاوتی در ارتباط با چرایی این رخداد نمی‌کنیم و منتظر هستیم تا دستگاه قضا، نیروی انتظامی و نیروهای اطلاعاتی بررسی لازم را در ارتباط با این واقعه انجام دهند و علل آن را تشریح کنند.
جمالی‌پور گفت: برخی عوامل نادان و دشمنان اسلام و نظام درصدد این هستند که از این دست اتفاقات سوءاستفاده کنند و با گسترش شایعات نادرست در برهم زدن نظم جامعه تلاش کرده و این فرصت را در اختیار دشمنان قرار دهند.
وی در ادامه تصریح کرد: به‌عنوان رئیس شورای تامین شهرستان ری اعلام می‌کنم در ارتباط با برخورد با متخلفان و عوامل این اقدام هیچ‌گونه اقدام خشونت‌باری نیفتاده است و اقدامات بر اساس قانون صورت گرفته است.
معاون استاندار تهران تاکید کرد: به جد تمام شایعات رسانه‌های بیگانه و مطالبی که در فضای مجازی در ارتباط با این موضوع منتشر و ترویج یافته است را تکذیب می‌کنم.
رئیس شورای تامین شهرستان ری تصریح کرد: اطلاع‌رسانی موثق پس از بررسی کامل از طریق نهادهای ذی‌ربط انجام می‌شود.
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: مردم ولایت‌مدار، مومن و متعهد شهرستان ری و عزاداران با سعه صدر با این موضوع روبه‌رو شدند.
وی افزود: از همه عزاداران و مردم ولایت‌مدار به‌واسطه این‌که اجازه دادند خادمان مردم و مسئولان موضوع را مدیریت کنند تشکر می‌کنم و این اطمینان را می‌دهم که به‌طور جدی این موضوع از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری شود.

– .

نمناک
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. مهدی:

    سلام من در تعجبم این جریان مربوط به اتباع افاغنه باشد ما در هشت سال جنگ با عراق فقط ۲۰۰۰ شهید از سپاه محمد داشتیم که افاغنه بودند وبرای حمایت از مرکزیت جامعیت شیعی اومده بودند. این اتفاق شاید هم فتنه ای از طرف دشمنان تشیع واسلام بوده…به نظر من اخبار ضد نقیض است.

  2. اتباع بیگانه:

    ۰ مهاجر افغان مقیم ایران، شهید دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه
    خبرگزاری تسنیم: طبق اطلاعات به دست آماده شهدای مهاجر افغان مدافع حرم؛ محدود به دو شهید تشییع شده دیروز در قم نیستند. ۷شهید دیگر دیروز در مشهد، اصفهان و تهران تشییع شدند. امروز صبح نیز قرار است یک شهید دیگر در بهشت‌زهرا تشییع شد اخبار نفر پراکنه منتشر نکیند

  3. محمد:

    سلام.من تا حالا هرچی افغانی دیدم کارگر ومظلوم وعاشق اهل بیت بوده.تو محرم هم میدونم هییت دارن.البته تو هرگروهی خوب وبدپیدا میشه.ولی فک نکنم کسی که شکم زن وبچه اش رو به سختی سیر کنه دنبال این چیزا بره.الله اعلم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.