مادران باردار در مقابل پشه از خود محافظت کنند

بیماریهای عفونی برای جنین خطرناک است و مادران باردار باید از سفر به مناطقی که احتمال ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند مالاریا وجود دارد پرهیز و در برابر پشه‌ها از خود محافظت کنند.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا،صدیقه علیشاهی، کار‌شناس مامایی ضمن بیان این مطلب توصیه کرد:  مقصدی که مادران باردار به آن سفر می‌کنند مهم است و باید نسبت به مسائل بهداشتی و واکسیناسیون توجه کرد.

صدیقه علیشاهی گفت: واکسن‌هایی مانند آبله مرغان، سرخک، سرخچه، اوریون و BCG که ویروس ضعیف شده را به بدن می‌فرستد و خطر ابتلای خفیف به آن بیماری وجود دارد برای خانم‌های باردار خطرناک است.

وی ادامه داد: واکسن‌های هپاتیت نوع A و B، آنفلوانزا و کزاز خطری برای مادر باردار ندارد حتی به مادرانی که در معرض این بیماری‌ها هستند هم توصیه می شود.

این ماما اظهار داشت: به طور کلی سه نوع خطر مادر باردار را در سفر تهدید می‌کند که شامل مشکلات حمل و نقل، بیماریهای عفونی مقصد و عدم رعایت بهداشت فردی است.

وی به مسائل مورد توجه مادران باردار در مسافرت اشاره کرد و افزود: یکی از این موارد توجه به واکسیناسیون است. ضمن اینکه هر نوع واکسنی برای مادر باردار توصیه نمی‌شود.

علیشاهی تصریح کرد: قطار بهترین وسیله حمل و نقل برای خانم‌های باردار است چرا که مطمئن‌تر است و باعث خستگی زیاد هم نمی‌شود.

وی ادامه داد: مادر باردار باید بداند که بیماریهای عفونی برای جنین خطرناک است و باید از سفر به مناطقی که احتمال ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند مالاریا وجود دارد پرهیز کند و همچنین در برابر پشه‌ها از خود محافظت کنند. ضمن اینکه باید توجه کرد برخی حشره کش‌ها خطرناک هستند.

این کار‌شناس مامایی گفت: مادر باردار باید شرایط مقصد را بشناسد و به مواد غذایی و آب آشامیدنی بسیار دقت شود و هیچ داروی جدیدی را به صورت خودسرانه مصرف نکنند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.