ماده موجود در کشمش از تخریب سلول ها جلوگیری می نماید

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

کشمش حاوی ماده موثره ای iبه نام فنول است. فنولهایی که در میوه ها یافت می شوند، فعالیت های آنتی اکسیدانی دارند و از تخریب های سلولی، که در بدن رخ می دهند و پایه اکسیژنی دارند، جلوگیری می نمایند.

به گزارش تفسیری گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از وبدا؛ رزا بابایی، کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص استفاده از کشمش گفت: مطالعات نشان داده که کشمش، بین ۵۰ میوه ای است که حاوی بروم نیز می باشد، باید بدانیم که بروم ماده معدنی است که رابطه مستقیم با سلامت دارد و در سلامت استخوان زنان نقش عمده ای را ایفا می نماید و برای تبدیل استروژن و ویتامین دی iبه شکل های فعال آنها مورد نیاز است.

رزا بابایی افزود: بعد از یائسگی در زنان میزان استروژن کاهش می یابد و سبب حساس شدن استخوان ها می گردد تا آن جا که هورمون پاراتیروئید دستور iبه برداشت کلسیم از استخوان ها را می دهد.

وی افزود: مطالعات نشان داده که بروم از آرتوروز و پوکی استخوان جلوگیری می نماید و تاثیرات مفید استروژن درمانی در زنانی که iبه سن یائسگی رسیده اند را افزایش می دهد. این میوه همچنین منبع خوبی از فیبر،آنتی اکسیدان و آهن و انرژی است. ۶۰۰ گرم کشمش،۹۰درصد آهن مورد نیاز بدن را تامین می نماید.آنتی اکسیدان موجود در کشمش از پیری سریعرس و بیماری های حاصله از آن می کاهد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.