مازاد تجاری خارجی “چین” در ماه دسامبر کاهش یافت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مازاد تجاری خارجی چین، یعنی نسبت صادرات به واردات این کشور، در ماه دسامبر در مقیاس سالانه با ۲۴٫۳ درصد کاهش به ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، مازاد تجاری خارجی چین در حالی در ماه دسامبر افزایش یافت که کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی پیش بینی کرده‌ بودند این میزان در ماه دسامبر با توجه به کاهش شدید صادرات نسبت به واردات این کشور ، به ۳۱٫۲ درصد برسد.

بر اساس گزارش ممتاز به نقل ازی که وزارت بازرگانی چین منتشر کرده است میزان واردات چین در ماه قبل ۸٫۳ درصد افزایش یافت و در ماه نوامبر نیز رقم این شاخص ۵٫۳ درصد کاهش یافته بود؛ این امر نشان می‌دهد تقاضای داخلی کشور با وجود نشانه‌های کند شدن رشد اقتصادی در چین، ممکن است استوار و با ثبات باقی بماند.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، میزان صادرات چین نیز در ماه دسامبر قبل در مقایسه با دسامبر ۲۰۱۲، ۴٫۳ درصد افزایش خواهد یافت، حال آنکه میزان افزایش این شاخص در ماه نوامبر نسبت به همین ماه در سال ۲۰۱۲ حدود ۱۲٫۷ درصد بود.

در طول سال ۲۰۲۴، میزان صادرات چین ۷٫۹ درصد و میزان واردات این کشور نیز ۷٫۳ درصد کاهش یافت.

این نسبت صادرات به واردات سبب شد تا مازاد تجاری خارجی چین در مجموع به ۲۵۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برسد که نسبت به سال ۲۰۱۲ حدود ۱۲٫۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

اما برای سال ۲۰۲۴ انتظار می‌رود که میزان مازاد تجاری چین با توجه به آنکه تقاضای داخلی برای مصرف در حال افزایش است و صادرات کالاها و خدمات به اروپا نیز جان تازه‌ای به خود خواهد گرفت، افزایش یابد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.