مازراتی گیبلی ب ام و ام‌۵ را هدف گرفت

۲۶ام بهمن ،

مازراتی گیبلی ب ام و ام‌۵ را هدف گرفت

Bookmark and Share

مازراتی برای رونمایی مدل گیبلی در نمایشگاه خودروی شانگهای در اردیبهشت آینده آماده می‌شود. گیبلی مدل تازهی است که به طور مستقیم با ب ام و ام ۵ رقابت خواهد کرد و مازراتی امیدوار است با کمک آن فروش سالانه خود را تا سال ۲۰۲۲ به پنجاه هزار دستگاه برساند. 

مازراتی سال قبل ۶۲۸۸ دستگاه خودرو فروخت و برای رسیدن به هدفش باید فروشش را حدود ۹ برابر کند. کارخانه ایتالیایی به تازگی مدل تازه کواتروپورته را هم به بازار عرضه کرده و علاوه بر گیبلی، یک مدل شاسی بلند هم به نام لوانته به بازار خواهد فرستاد. 

علاوه بر ب ام و ام ۵، پورشه پانامرا، آئودی A6 و جگوار XFR هم با ورود گیبلی به بازار باید نگران باشند. گیبلی در کنار مدل کواتروپورته در کارخانه مازراتی و با مشورت لورنزو راماچیوتی، طراح ایتالیایی طراحی شده است.  راماچیوتی به خاطر طراحی فراری‌های مشهور دهه نود و سال‌های ۲۰۰۰ و همینطور مازراتی گرن تورزیمو در سال ۲۰۰۷، آلفارومئو جولیتا در سال ۲۰۱۰، کانسپت مازراتی کابونگ در سال ۲۰۱۱ و کانسپت آلفارومئو ۴C و بسیاری دیگر از خودروهای ایتالیایی مشهور است. 

مازراتی، گیبلی را با دو موتور شش و هشت سیلندر بنزینی به بازار عرضه می‌کند که هر دو توسط فراری طراحی و ساخته شده و پیش از این در مدل کواتروپورته به استفاده شده است.. برای اولین بار هم یک موتور دیزل با این خودرو عرضه می‌شود. موتور شش سیلندر سه لیتری با قدرت ۴۱۶ اسب بخار است. موتور هشت سیلندر ۳.۸ لیتری است و قدرتش ۵۲۳ اسب بخار است. موتور دیزل هم به احتمال بسیار از فیات گرفته می‌شود و همان موتوری است که روی کرایسلر ۳۰۰ و جیب گرند چروکی استفاده شده است. 

ماشین به طور استاندارد دیفرانسیل عقب است، اما می‌توان آن را با دو دیفرانسیل سفارش داد. جعبه دنده گیبلی هم هشت سرعته اتوماتیک با مارک زد اف است. 

گیبلی بر روی پلتفرم کوتاه شده فولادی کواتروپورته تازه ساخته می‌شود. انتظار می‌رود طولش حدود سی سانتی‌متر از کواتروپورته تازه کمتر باشد. به جز شاسی، گیبلی از بعضی از قطعات دیگر کواتروپورته استفاده خواهد کرد، اما مازراتی تلاش خواهد کرد با اسپرت‌تر کردن گیبلی و لوکس‌تر کردن کواتروپورته، شخصیت این دو مدل را از هم جدا کند. 

برچسب ها : نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۲ | مازراتی گیبلی | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۲/۱۴
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.