ماسکی خانگی برای شادابی “پوست” صورت!

اردیبهشت ۱۴۰۳

جوش، یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی صورت است که می‌توان با راهکارهای خانگی آنها را درمان کرد.

محمد تیموری، متخصص پوست، مو و زیبایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ممتاز نیوز، گفت: بسیاری از اشخاص از جوش‌های صورت رنج می‌برند که برای بعضی خفیف و برای بعضی دیگر شدید‌تر است. 

جوش صورت، به خاطر مسدود شدن راه غددی چربی پوست ظاهر می‌شوند. 

وی عنوان کرد: این مسدود شدن به سبب فعالیت هورمونی بدن در سنین رشد و یا به سبب آلودگی‌ها پدیدار می‌شود و زمانی که این منافذ پوست مسدود می‌شوند، چربی نمی‌تواند راه خود را به خارج باز کند و آغاز به تجمع زیر منافذ پوست می‌کند. 

وی در ادامه گفت: زمانیکه آغاز به تجمع زیر منافذ پوست می‌شود، سبب متورم شدن و قرمز شدن آنها می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: منافذ بسته می‌شود و پوست محل مناسبی برای تجمع میکروب‌ها می باشند و ممکن است جوش‌ها تبدیل به جوش چرکین شوند که در ‌‌نهایت ممکن است جوش‌ها تمام صورت را بپوشانند و خارش را به وجود آورند. 

وی بیان کرد: به سبب اینکه جوش صورت با بسته شدن و ملتهب شدن منافذ پوست به وجود می‌آیند، تمیز کردن آنها به نظر بهترین روش مقابله با آن‌ها است. 

وی تصریح کرد: کرم‌ها و محلول‌های ضدجوش بسیاری در بازار وجود دارند که برای درمان جوش صورت به کار می‌روند، اما بهترین کمک برای درمان جوش (عسل) است. 

وی در خاتمه گفت: ماسک صورت عسل، عواملی که سبب مسدود شدن منفذهای پوست می‌شود را از بین می‌برد و علاوه بر آن عفونت حاصله از جوش را نیز به شدت از بین می‌برد. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.