ماسک‌های حفاظت در برابر عوامل شیمیایی اختراع شد

۱۲ام بهمن ،

ماسک‌های حفاظت در برابر عوامل شیمیایی با استفاده از انرژی الکتریکی تولید شد.

دکتر حسن امینی، دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و از مخترعین این دستگاه در حاشیه برگزاری اولین کنگره دانشجویی طب نظامی و مدیریت بهداشت و درمان نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: اختراع این دستگاه با قابلیت ایجاد میدان‌های الکتریکی مانع از نفوذ باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها به دستگاه تنفس انسان می‌شود.  
 همچنین این ماسک می‌تواند به عنوان فیلترهای آزمایشگاهی دیالیزی مورد استفاده قرار گیرد.  
 
وی در ادامه با اشاره به ورود میکروارگانیزم‌های مختلف به دستگاه تنفسی انسان گفت: این میکروب‌ها سبب ایجاد اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن و ایجاد بیماری می‌شوند.  
 
وی همچنین افزود: بیماری سل ، سیاه زخم و آنفولانزا از مهمترین بیماری‌هایی است که با استفاده از این ماسک می‌توان از ابتلا به آن‌ها پیشگیری کرد.  
 
مخترع این ماسک با اشاره به این که فیلترهای استفاده شده در این ماسک بر پایه اختلاف پتانسیل الکتریکی و میدان الکتریکی عمل می‌کند گفت: با استفاده از انرژی الکتریکی تولید شده علاوه بر ممانعت از ورود این میکروب‌ها به سیستم تنفسی هزینه تولید ماسک نیز کاهش می‌یابد.  
 وی در خصوص مزایای این اختراع گفت: طراحی و اجرای آسان، هزینه کم ساخت محصول و طراحی آن در مقایسه با ماسک‌هایی از این نوع بسیار کم تر است.  
 
دکتر امینی در پایان یادآور شد: پایدار بودن سیستم با توجه به قابلیت تهویه هوا با استفاده از منبع الکتریکی امکان استفاده طولانی مدت از آن را میسر می‌کند. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمد حسین زارع:

    باسلام زارع هستم مخترع استان فارس تنکیو وری ماچ از سایت خوبتان.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.