ماشین ظرفشویی را چطور تمیز کنیم؟

یکی از دستگاه‌های آشپزخانه که نیاز به شست‌وشو و پاکسازی دائم دارد،‌ ماشین ظرفشویی است.


برای اینکه از رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها در بدنه دستگاه جلوگیری کنید باید جرم‌ها و روغن‌هایی که در قسمت خروجی آب جمع می‌شوند را به طور کامل از بین ببرید. برای این منظور می‌توانید از روش زیر استفاده کنید.

مایع سفیدکننده، جوش‌شیرین، آب پرتقال و سرکه موادی هستند که برای تمیز کردن ماشین به آنها نیاز دارید.

باید ابتدا نوع جرم و آلودگی را تشخیص بدهید. چراکه آلودگی‌های داخل ماشین انواع مختلفی دارد و برای تمیز کردن هر یک از آنها مانند زنگ، کپک، تغییر رنگ فضای داخلی و لکه‌های غذا باید از روش خاصی استفاده کنید.

محتویات داخل ماشین که شامل طبقه‌ها، جاقاشقی و سبد شست‌وشو می‌شود را بیرون بیاورید.

درجه حرارت ماشین را روی آب داغ تنظیم کنید.

یک قاشق غذاخوری مایع سفیدکننده داخل محفظه پودر بریزید و دستگاه را روی دور کامل شست‌وشو تنظیم کنید. با این روش کپک‌های داخل ماشین از بین می‌رود و قسمت داخلی دستگاه تمیز و براق می‌شود.

برای از بین بردن تغییر رنگ دیواره‌ها از دو لیوان آب پرتقال پاکتی و دور معمولی ماشین استفاده کنید. اسید سیتریک موجود در آب پرتقال، رسوبات آب سخت را می‌کند و ماشین‌ظرفشویی را تمیز می‌کند.

یک فنجان سرکه روی سبد ماشین ظرفشویی بگذارید و دور کامل آن را بزنید. این روش آسان‌ترین و مطمئن‌ترین تکنیک‌ برای شست‌وشو و ضدعفونی است. به جای سرکه از جوش‌شیرین نیز می‌توانید استفاده کنید.

اگر روی بدنه دستگاه لکه‌های آب مانده و به آسانی پاک نمی‌شود،‌ در زمان شست‌وشو از کمی ‌مایع نرم‌کننده استفاده کنید.

فراموش نکنید که هیچ‌گاه نباید سرکه و سفیدکننده کلردار را با هم ترکیب کنید چراکه ترکیب آنها گازی سمی و خطرناک تشکیل می‌دهد.  


مجله اینترنتی  سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.