ماکت هواپیما و تندیس شهید خلبان خالد حیدری در مهاباد رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این آیین، یادمان شهید حیدری را حاصل وحدت و همدلی مسوولان و مردم مهاباد دانست و بر ضرورت بازکاوی خط ایثار و شهادت طلبی در تداوم مسیر نظام اسلامی تاکید کرد.

امیر سرتیپ دوم خلبان ‘حسین چیت فروش’، با اشاره به نقش ارتش در ایجاد امنیت و سربلندی کشور گفت: نیروی هوایی ارتش برای مقابله با هرگونه تهدیدی علیه سرزمین اسلامی ما از آمادگی کامل برخوردار است.

وی افزود: نسل امروز انقلاب باید به این نکته توجه کند که نسل گذشته به این خاطر دست به انقلاب زد و هشت سال در برابر دشمن تا بن‌دندان مسلح ایستادگی کرد تا نسل بعد با عزت و سربلندی زندگی کند.

امیر چیت فروش گفت: نسل گذشته انقلاب از نسل آینده انتظار دارد تا قدر این سرمایه گرانبها را بداند و با اعتقاد به فرهنگ گذشته، راه آنان را ادامه دهد.

در ادامه این آیین، یادمان خلبان شهید حیدری به دست تنها فرزند آن شهید بزرگوار رونمایی شد و حاضران با تجدید بیعت با آرمان های امام راحل(ره) آن را گلباران کردند.

خلبان سرافراز ‘شهید خالد حیدری’ ۳۱ شهریور سال ۵۹ در نخستین ساعات آغاز جنگ تحمیلی، هنگام بازگشت از یک ماموریت برون مرزی در استان العماره عراق دچار سانحه هوایی شده و به شهادت می رسد.

۵۸۴/۶۴۵/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۷۹۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.