مالزی مقصد محبوب دانشجویان آسیایی

۳۰اردیبهشت،

mal.jpg

نظام آموزش عالی مالزی به عنوان یکی از نظام‌های آموزشی برتر در جهان شناخته می‌شود که مقصد محبوب بسیاری از دانشجویان بویژه از کشورهای جنوب شرق و آسیای میانه است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «داتوک رحیم»، دبیر کل آموزش عالی مالزی دراین‌باره می‌گوید: محبوبیت مالزی به عنوان یک مرکز آموزش عالی در جهان بواسطه تاسیس شعب مختلف دانشکده‌های دانشگاه‌های معروف در این کشور، افزایش یافته است.

وی در حاشیه گشایش چهارمین اجلاس وزرای آموزشی آسیایی – اروپایی گفت: در میان رشته‌هایی که دانشگاه‌های این کشور به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند، رشته‌هایی نظیر مهندسی پزشکی، بانکداری اسلامی و علوم اجتماعی وجود دارند.

داتوک همچنین گفت: حضور مالزی در این اجلاس این فرصت را در اختیار سایر اعضای اجلاس قرار می‌دهد که با این کشور آشنا شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی مالی سین چیو، وی در پایان افزود: وزارت علوم مالزی به دنبال راهکارهایی است تا دانشجویان بیشتری را از کشورهای توسعه یافته نظیر کشورهای اروپایی برای تحصیل به مالزی جذب کند چرا که شمار دانشجویان خارجی در این کشور از شمار دانشجویانی که از مالزی برای تحصیل به خارج می‌روند، کمتر است.

اجلاس فوق با حضور ۱۴۸ عضو و تحت عنوان «برنامه‌ریزی همکاری‌های آموزشی در اجلاس آسیا – اروپا» و نیز با همکاری مشترک وزارت آموزش عالی مالزی و دبیرخانه اجلاس آسیایی – اروپایی برگزار شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.