مالیات گریز نیستیم / انتقال داروخانه ها از بند ج به بند ب قانون مالیاتی غیرقانونی است

۰۵خردادماه،

اجرایی شدن ماده ۱۲۱ قانون پنجم توسعه هیچ ارتباطی به مشاغل خاص از جمله داروخانه به عنوان موسسه پزشکی و زیرمجموعه وزارت بهداشت کشور ندارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر جلیل سعید لو، رئیس انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه انتقال داروخانه ها از بند “ج” مالیاتی به بند “ب” بدون مشورت با سازمان نظام پزشکی و انجمن داروسازان بوده است در جمع خبرنگاران گفت: بخشنامه های مکرر مبنی بر اجرایی شدن ماده ۱۲۱ قانون برنامه پنجم توسعه؛ مدیران داروخانه ها را از وظایف اصلی خود دور نموده است .

 وی با اشاره به اینکه طبق این قانون تا پایان سال دوم برنامه، صاحبان مشاغل بر اساس اولویت ملزم به استفاده از سامانه های فروش و مکانیزه های فروش می باشند افزود: اجرایی شدن این دستوالعمل بدون فراهم بودن زیرساختهای لازم امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد:صنف داروساز مشمول قوانین خاص می باشند و در تعرفه و قیمت گذاری دخالتی نداریم و تمام روند کاری ما شفاف بوده و کالاها در داروخانه ها از نظر اصالت اهمیت دارند و بابت هر کالا باید آی آر سی یعنی مجوز تولید یا واردات داشته باشیم.

 رئیس انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه با سایر صنوف متفاوت هستیم اذعان داشت:انتقال غیرقانونی داروخانه ها به عنوان یک واحدخرده فروشی از بند “ج” به بند “ب” قانون مالیاتی کشور مدیران داروخانه را علاوه بر دور نمودن از وظایف اصلی خود که ارائه خدمات دارویی ،تامین دارو و مشاوره پزشک و بیمار است ؛ملزم به اجرای بعضی از تصمیم ها مانند اخذ مالیات متمم ،گذاشتن صندوق ،تحویل اطلاعات خرید و فروش نموده که ادامه این روند منجر به ورشکستگی و تعطیلی داروخانه ها خواهد گردید.

 وی با تاکید بر اینکه آمار واگذاری داروخانه ها بسیار است خاطرنشان ساخت:میزان مالیات اخذ شده از داروخانه ها بیش از صنف طلافروش است و این در حالی است که ارزش اقتصادی در داروخانه ها به ازای در آمد وجود ندارد .

وی یاد آور شد:در شرایط حساس کنونی تقاضا داریم نسبت به انتقال مجدد داروخانه ها از بند “ب” به بند “ج” اقدام عاجل به عمل آید./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.