ماموریت هیئت دولت به وزارت اقتصاد برای فروش سهام عدالت و بررسی دقیق خصوصی‌سازی‌های انجام گرفته

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

هیات وزیران وزرات اقتصاد و دارایی را مامور کرد برای طراحی امکان خرید و فروش و آزاد سازیˈسهام عدالتˈ تدابیر لازم را ارائه و پیشنهاد کند.
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری هیات دولت عصر امروز (یکشنبه) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور تشکیل جلسه داد.
 
در این جلسه سازمان خصوصی سازی گزارشی از آخرین روند واگذاری ها، اقدامات، چالش ها و مسایل پیش رو به هیات دولت ارایه کرد.
حجم بالای واگذاری ها به عنوان رد دیون دولت، واگذاری مستقیم و غیررقابتی شرکت ها، عدم تناسب سبد سهام تخصیصی و مصوب با موضوع فعالیت طلبکاران و موارد انحراف از قانون و سیاست های کلی به عنوان چالش های عمده خصوصی سازی معرفی شد. 
بخشی از گزرش سازمان خصوصی‌سازی به هیئت دولت
به سبب این گزارش حجم بالای واگذاری ها به عنوان رد دیون دولت، واگذاری مستقیم و غیررقابتی شرکت ها، عدم تناسب سبد سهام تخصیصی و مصوب با موضوع فعالیت طلبکاران و موارد انحراف از قانون و سیاست های کلی به عنوان چالش های عمده خصوصی سازی معرفی شد. 
 
هیات وزیران با تاکید بر ضرورت تسریع در خصوصی سازی، وزارت امور اقتصاد و دارایی را مامور نمود تا با هدف تقویت و تسهیل خصوصی سازی و تحقق واقعی آن در کشور نسبت به بررسی دقیق فرآیند و اقدامات انجام شده در موضوع خصوصی سازی اقدام و همچنین در خصوص ساز و کار و آزادسازی سهام عدالت و برقراری امکان خرید و فروش آن، تدابیر لازم را پیشنهاد نماید.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.