مانتو های تابستانی راحت و کمی متفاوت

۳۱اردیبهشت،

برترین مجله اینترنتی ایران

مجله زندگی ایده آل: همنشینی رنگ‌ها، زیبایی در عین سادگی  و ترکیب‌بندی  مینی مالیستی جریانی است  که برند پوش در طراحی‌هایش دنبال می‌کند. ویژگی طراحی‌های «فرناز عبدلی»،  طراح این برند ترکیب نگاه مدرن امروز  با مدل‌هایی است که ردی از سنت در همه آنها پیداست.  او معتقد است اصالت، ظرافت و زیبایی نقوش، بافت‌ها و حتی ترکیب رنگ‌های سنتی  همیشه می‌تواند زمینه‌ساز ایده‌هایی تازه باشد. دقیقا به همین دلیل است که لباس‌های محلی به دلیل هنر زیبایی‌شناسی که بدون هیچ دانشی در آنها جاری است، فارغ از هر  فرهنگ و قومیتی می‌توانند هر بیننده‌ای را سر ذوق بیاورند. پوش در طراحی‌های بهار و تابستان امسالش سراغ پارچه‌های نخی گلدار رفته است. پارچه‌های ساده و آشنایی که به قدر کافی برای بهار و تابستان پیش‌رو سبک، خنک و مناسب می باشند؛ پارچه‌هایی که  نوستالژی پیراهن‌های گلدار مادر بزرگ‌ها را در خاطر ما زنده می‌کنند… فرناز عبدلی با تاکید بر کاربردی بودن لباس‌ها تلاش کرده تا مانتوها را در اوج سادگی از حالت کلاسیک و معمول یعنی همان دکمه‌ها، برش‌ها و پارچه‌های همیشگی خارج کند. ویژگی همه این طراحی‌ها بلندی، آزادی  و در یک کلام راحتی آنهاست. این مانتوها همه با موازین عرفی و اجتماعی جامعه هم سویند.  فقط در طراحی آنها سعی شده در عین راحتی کمی تا قسمتی متفاوت باشند!

کیمونو با پارچه‌های گلدار

این مدل ترکیبی است از همان پارچه‌های گلدار این بار با نوعی پارچه تک رنگ و کاملا ساده. استفاده از این پارچه بدون طرح در قالب برش‌های عمودی (ترک‌هایی سراسری) در دو طرف مانتو و  تکرار آن در قسمت یقه، به‌دلیل خطای دیدی که ایجاد می‌کند گشادی مانتو را در خودش پنهان می‌کند.

طراحی اصلی این مدل بر گرفته از کیمونوهای شرق دور است؛ کیمونوهایی  با آستین‌های به اصطلاح سرخود بدون برش،  کاملا آزاد  و درنتیجه بسیار راحت.

به دلیل تاکید پوش در استفاده از پارچه‌های نخی  و الیاف طبیعی، که ویژ‌گی اصلی آنها در کنار خنکی و لطافت، سبکی‌شان است، این مانتو با وجود میزان بالای پارچه مصرفی بسیار سبک‌تر از چیزی است که به‌نظر می‌رسد.


همان جلیقه‌های قدیمی

ایده طراحی این سارافون همان جلیقه‌های آشنایی است که در پوشش همه مردان و زنان ایران باستان و حتی شرق‌دور بسیار به چشم‌مان خورده است. همان جلیقه‌ها این بار برای همسو شدن با نیاز امروز  تبدیل به سارافون‌های بلند شده‌اند. سارفون‌های بلندی که از جنس پارچه‌هایی از الیاف طبیعی و کاملا نخی می باشند.

این سارافون دو روست. برای پارچه آستر یا لایه زیری آن از پارچه‌ای نخی و تک‌رنگ  استفاده شده که رنگ آن متناسب و به نوعی مکمل رنگ‌هایی است که در پارچه اصلی به‌کار رفته است.

استفاده از این مدل دست‌تان را باز می‌گذارد تا مطابق با سلیقه خودتان آن را با  بلوز و شلوار، پیراهن یا حتی بلوز و دامن   هماهنگ کنید.


پانچو با طرح‌هایی هندسی!

این مدل یک پانچوی تمام عیار است و درست بر گرفته از رداها و عباهای دیروز و هیچ‌گونه درز و برشی در آن وجود ندارد. یک مستطیل ساده که شما با پوشیدنش به آن فرم می‌دهید. می‌توانید آن را رها کنید یا بنا به سلیقه خودتان یک سوی آن را روی شانه‌‌تان بیندازید.

پارچه به کار رفته در این مدل نوعی پارچه نخی است این بار با طرح‌هایی هندسی.

نواری که در قسمت پایین پانچو کار شده در اصطلاح لبه برگردان است یعنی هیچ نشانی از  دوخت روی آن به چشم نمی‌آید.


یک پیراهن ساده

در این مانتو نشانی از دکمه و زیپ به‌عنوان بست‌های معمول نیست. این مدل  صرفا یک پیراهن بلند راحت است و از هر نظر مناسب برای استفاده‌ روزمره.  طراحی آن هم، چه کش‌دوزی و چه نوارهای باریکی که در قسمت مچ آستین طراحی شده،  دقیقا بر گرفته از همان مدل‌های ساده‌ و آشنایی است که همه ما در خاطرمان به‌عنوان پیراهن‌های نخی ساده که اغلب مادربزرگ‌ها به تن می‌کردند، می‌شناسیم‌.

کش‌دوزی کمر  این مدل به گشاد و راحت‌تر بودن آن کمک می‌کند. 

نوار رنگی که برای این مدل درنظر گرفته شده  در قسمت پشت مانتو گره می‌خورد و به تنظیم گشادی و تنگی مانتو کمک می‌کند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.