مانع قانونی برای اجرایی شدن طرح تغییر رأی اعتماد به وزرا وجود ندارد

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون مدیرکل تدوین قوانین مجلس گفت: مانع قانونی برای اجرایی شدن طرح نحوه رأی اعتماد به وزرا وجود ندارد.

باباخانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ احتمال نحوه تغییر رأی اعتماد به وزرا اظهار داشت: در حال حاضر این طرح در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در حال بررسی است.

معاون مدیرکل تدوین قوانین مجلس ادامه داد: اگر کمیسیون زودتر در خصوص این طرح به نتیجه برسد و آن را تصویب کند می‌توان به اجرایی شدن آن امیدوار بود.

وی گفت: بعید به نظر می‌رسد که این طرح تصویب شود ولی اگر پس از تصویب زمان اجرای آن نیز مشخص شود، زمینه اجرایی شدن دربارهٔ دولت یازدهم را دارد.

گفتنی است؛ طرح نحوه رای اعتماد به وزرا در قالب طرح اصلاح ماده ۲۰۴ آیین نامه داخلی مجلس با پیشنهاد ۲۷ نماینده کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس ارائه شد.

در ماده واحده طرح اصلاح ماده ۲۰۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آمده است:

ماده واحده- ماده ۲۰۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و اصلاحات بعدی آن به شرح ذیل اصلاح می گردد.

ماده ۲۰۴- رئیس جمهور ظرف دو هفته پس از انجام مراسم تحلیف یا بعد از استعفایا سقوط دولت، اسامی و شرح حال هر یک از اعضای هیأت وزیران دارای مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد یا معادل آن با ارزش استخدامی، حداقل ۱۰ سال سابقه اجرایی مرتبط با ذکر سمت های قبل، سایر امتیازات علمی و اجرایی کسب شده قابل استناد به همراه تصاویر آنها و برنامه هر یک از وزیران پیشنهادی را به طور کتبی و به تفکیک به مجلس ارائه می‌نماید.

رئیس مجلس مکلف است در اولین فرصت در جلسه علنی وصول معرفی نامه وزیران و ضمائم آن را اعلام کند و پس از قرائت به کمیسیون یا کمیسیون های تخصصی مرتبط ارجاع دهد. کمیسیون مربوطه نظر مشورتی خود را در مورد سوابق اظهار شده و مدرک تحصیلی و تطبیق برنامه های اعلامی با قوانین و اسناد بالادستی به صورت مکتوب به صحن مجلس اعلام می نماید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.