ماه آینده نوکیا با دوربین ۴۱ مگاپیکسلی می‌آید

۲۷خردادماه، خبرگزاری‌ها- نوکیا قصد دارد تابستان امسال گوشی‌های هوشمند Lumia خود را مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۸ با حسگر ۴۱ مگاپیکسلی عرضه کند.

شرکت نوکیا دعوتنامه‌ای را برای شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی ارسال کرده است که کارشناسان معتقدند در این مراسم از گوشی هوشمند تازه این شرکت با دوربین دیجیتالی فوق پیشرفته رونمایی خواهد شد.

زمانی که نوکیا برای اولین بار در سال قبل حسگر تصویری Pureview را معرفی کرد، نرم‌افزار وابسته به این فناوری که مبتنی بر سیستم‌عامل سیمبین طراحی شده بود و در عین حال قابلیت‌هایی که برای حسگر این دوربین دیجیتالی در نظر گرفته شده بود، تعجب همگان را برانگیخت.

اما طی چند هفته قبل شایعات فراوانی انتشار یافته است که بر اساس آن‌ها گفته می‌شود نوکیا قصد دارد تابستان امسال مدل به‌روز شده این فناوری را در سری گوشی‌های هوشمند Lumia خود مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۸ با حسگر ۴۱ مگاپیکسلی عرضه کند.

اگرچه این دوربین فوق باکیفیت و پیشرفته می‌تواند تصاویر فراوانی تهیه کند، اما هدف اصلی از ساخت آن بزرگنمایی تصویر به میزان بسیار و بدون از دست رفتن کیفیت تصاویر است که تاکنون این قابلیت برای هیچ یک از دوربین‌های نصب شده روی گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته نشده بود.

این طور که گفته می‌شود، نوکیا قصد دارد در اواسط ماه ژوئیه یعنی کمتر از یک ماه دیگر کنفرانس Zoon را برگزار کند که از هم‌اکنون احتمال می‌رود این گوشی هوشمند پیشرفته در کنفرانس یاد شده معرفی شود.

نوکیا همچنین به تازگی روی شرکتی سرمایه‌گذاری کرده است که در زمینه طراحی دوربین‌های دیجیتالی فعالیت می‌کند برای اولین بار حسگری با ۱۶ لنز مجزا در کنار یکدیگر را ارایه کرده است. این شرکت Pelican Imaging نام دارد و فناوری آن امکان می‌دهد تا در آن واحد از موضوع مورد نظر به صورت همزمان ۱۶ تصویر گرفته شود تا کاربر در نهایت بتواند روی هر یک از پیکسل‌های مد نظر خود بدون بروز هرگونه مشکل زوم کند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.