مایکروسافت، ۲۴ ساعت بدون خدمات پردازش ابری

۱۱م دیماه ،

فاوانیوز: مایکروسافت بالاخره پس از گذشت ۲۴ ساعت مشکل را حل کرده اما در آخرین بیانیه خود که ۳۶ ساعت پس از این اتفاق انتشار یافته، اعلام کرده این مشکل به صورت موقتی رفع شده و برای رفع کامل آن تلاش می‌کند.

پلت فرم آزور مایکروسافت که یکی از مهم‌ترین خدمات پردازش ابری این شرکت است، چند روز پیش دچار اختلال شد و به مدت ۲۴ ساعت از کار افتاد.

پایگاه ذخیره ابری آزور مایکروسافت که در یکی از مناطق جنوبی مرکز آمریکا واقع شده است، از ساعت ۱۶: ۳ بعد از ظهر ۲۸ دسامبر برای مدت ۲۴ ساعت قطع شد. شرکت مایکروسافت که بعد از چند ساعت تلاش کرده بود این مشکل را برطرف کند، اعلام کرده بود از کار افتادن پلت فرم آزور، پورتال مدیریت جهانی این خدمات را تحت تاثیر قرار داده است.

مایکروسافت بالاخره پس از گذشت ۲۴ ساعت مشکل را حل کرده اما در آخرین بیانیه خود که ۳۶ ساعت پس از این اتفاق انتشار یافته، اعلام کرده این مشکل به صورت موقتی رفع شده و برای رفع کامل آن تلاش می‌کند.

خاموشی و از کار افتادن پلت فرم آزور مایکروسافت سبب شده بود بعضی از کسب و کارهایی که از این پلت فرم استفاده می‌کنند با مشکلاتی مواجه شوند. کسب و کارهایی هم که وابستگی بسیاری به خدمات پردازش ابری و ارتباطات اینترنتی داشتند، اختلال بیشتری را در این زمینه تجربه کرده بودند. قطع شدن خدمات آزور معذرت خواهی مایکروسافت را نیز در پی داشت.

پیش از این در ماه ژوئیه نیز خدمات پردازش ابری آمازون برای مدتی از کار افتاد و سبب شد شرکت‌های معروفی مثل نت فیکس، پینترست و اینستاگرام با مشکلات جدی مواجه شوند. در ماه می‌ نیز خدمات ایمیل‌های تجاری مایکروسافت برای ۹ ساعت از کار افتاد. خدمات ایمیل شرکت گوگل (جی میل) نیز چند روز به خاطر اتفاق مشابهی به مدت ۳۰ ساعت قطع شد.

مرجع : شرکت همکاران سیستم
 

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.