مایکروسافت اول شد، اوراکل دوم، آی‏ بی‏ ام سوم

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

آخرین گزارش درآمدی آی بی‌ ام نشان می‌‏دهد این شرکت در دنیای نرم‌‏افزار‌ها از شرکت‏‌های مایکروسافت و اوراکل عقب مانده است. 
 
Oracle vs. IBM Software Revenue (Past Four Qtrs)
 
به گزارش وب‏‌سایت readwrite، گزارش درآمدی آی بی‌ ام نشان داده است که این شرکت که تا پیش از این دومین عرضه‏‌کننده نرم‌‏افزار در جهان بوده است، در حال حاضر جایگاه خود را به اوراکل واگذار کرده است و در جایگاه خود یک پله سقوط کرده است. هم‌‏اکنون مایکروسافت را باید بزرگ‌ترین عرضه‏‌کننده نرم‌‏افزار در جهان دانست و اوراکل و آی بی‌ ام را نیز به ترتیب در رتبه‌‏های دوم و سوم نشاند. 
تجزیه و تحلیل آخرین گزارش درآمدی آی بی‌ ام نشان می‌‏دهد این شرکت در طول چهار فصل مالی قبل از محل عرضه محصولات نرم‌‏افزاری ۷۱. ۲۵ میلیارد دلار درآمد خالص داشته است، در حالی که درآمد خالص اوراکل در این مدت ۸۳. ۲۷ میلیارد دلار بوده است. اما از نظر درآمدهای ناخالص و کلی، آی بی‌ ام همچنان دست بالا‌تر را دارد.
 
Oracle vs. IBM Software Revenue Linear Trend (Past Four Qtrs)
 
درآمدهای کلی اوراکل در طول چهار فصل مالی قبل ۳۷. ۳۷ میلیارد دلار بوده است که این رقم فقط  ۹. ۳۶ درصد از درآمد ۳۶. ۱۰۱ میلیارد دلاری آی بی‌ ام در این مدت است. 
شرکت اوراکل در بخش سخت‏‌افزاری نیز همچنان از آی بی‌ ام عقب است. آی بی‌ ام در طول چهار فصل مالی قبل از محل فروش سخت‏‌افزار ۸۷. ۱۵ میلیارد دلار درآمد داشته است، اما درآمد اوراکل از این حوزه فقط ۲۵. ۵ میلیارد دلار بوده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.