مایکروسافت به سامسونگ و سونی هم رشوه می‌دهد!

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مایکروسافت پیش از خرید مرکز دستگاه‌ها و خدمات نوکیا قراردادی را با این شرکت فنلاندی منعقد کرده بود تا براساس آن شرکت نوکیا سالانه یک‌میلیارد دلار دریافت کند و در مقابل گوشی‌های هوشمند تازه خود را مبتنی‌بر سیستم‌عامل ویندوز فون به تولید برساند. 
 
در آن زمان نوکیا که با مشکلات فراوانی مواجه شده بود، با تبدیل شدن به تولیدکننده اصلی گوشی‌های هوشمند ویندوزی عرصه را برای خود باز دید و این پیشنهاد بزرگ مایکروسافت را پذیرفت. 
اما غول نرم‌افزاری جهان هم‌اکنون برنامه مشابهی برای مرکز تولید گوشی‌های هوشمند در شرکت‌های سامسونگ و سونی پیش‌بینی کرده است تا با دادن پول به آنها، انگیزه لازم برای تولید گوشی‌های هوشمند ویندوزی را به وجود آورد. 
 
«الدار مورتازین»( Eldar Murtazin)  از کارشناسان صاحب‌نام فناوری در این خصوص گفت: «شرکت مایکروسافت قصد دارد به هر یک از ۲ شرکت یاد شده مبلغی را پرداخت کند تا مدل‌های تازه محصولات خود را مبتنی‌بر سیستم‌عامل ویندوز فون ۸ تولید کنند. مهم نیست هر یک از این شرکت‌ها چه مبلغی دریافت می‌کنند، اما مایکروسافت از این فرآیند به‌گونه‌ای دیگر کسب درآمد می‌کند». 
 
سامسونگ هم اکنون قرارداد خود را با مایکروسافت نهایی کرده و بر این اساس پیش‌بینی شده است این شرکت کره‌ای برای تولید گوشی‌های هوشمند تازه خود مبتنی‌بر سیستم‌عامل ویندوز فون ۸ مبلغ ۲.۱‌میلیارد دلار دریافت کند. مذاکرات این ۲ شرکت بزرگ در این خصوص تا اواسط دسامبر با مبلغ یک‌میلیارد دلار دنبال شد و سرانجام این مذاکرات با مبلغ۲.۱‌میلیارد دلار به اتمام رسید. 
 
البته باید توجه داشت که سامسونگ در این عرصه تنها نیست.  زیرا مایکروسافت مذاکرات مشابهی را با سونی آغاز کرده است تا آنها را به تولید گوشی هوشمند تازه مبتنی‌بر سیستم عامل ویندوز فون ترغیب کند. در این قرارداد شرکت سونی ۵۰۰‌ میلیون دلار دریافت می‌کند تا تمرکز بیشتری بر ویندوز فون ۸ داشته باشد. 
شرکت چینی هووآوی نیز برای تولید گسترده گوشی‌های هوشمند ویندوزی ۶۰۰‌ میلیون دلار از مایکروسافت می‌گیرد.  همچنین گفته شده که یک شرکت دیگر که البته نامش هنوز اعلام نشده است، با دریافت ۳۰۰‌میلیون دلار از مایکروسافت به تولید انبوه گوشی‌های هوشمند ویندوزی می‌پردازد. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.