ما تفکر صهیونیستی اسکار را تحریم کرده‌ایم

“جهانگیر الماسی” در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛

حرکت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر نفرستادن فیلم به جشنواره‌ی اسکار با توجه به موقعیت، تحریم تفکر صهیونیستی اسکار است.

“جهانگیر الماسی” بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمایی باشگاه خبرنگاران گفت: عمل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر نفرستادن فیلم به جشنواره‌ی اسکار با توجه به موقعیت سیاسی ایجاد شده کار درست و مناسبی است و شرکت در اسکار و فرستادن فیلم به آن الزامی نیست و هم چنین هیئت انتخاب با برگزیدن فیلم “یه حبه قند” به عنوان نماینده ایران در اسکار گزینش درستی داشته است.
وی افزود: فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص) بسیار پست، ناجوانمردانه و خطیر است و من به عنوان یک انسان و یک مسلمان در کنار هر گونه حرکت آگاه سازنده در این راستا همانند حرکت وزیر می‌ایستیم و جامعه‌ی جهانی باید با چنین افراد رذل و پست مقابله کند.
این بازیگر اظهار داشت: اسکار به عنوان یک جشنواره‌ی سیاسی-اقتصادی، برای معرفی فیلم‌ها محسوب می‌شود که همانگونه که افراد خواهان شرکت در این جشنواره  هستند حضور افراد برای این جشنواره و به نمایش درآمدن فیلم‌های کشورهای دیگر حائز اهمیت است و هرگز موقعیت فرهنگی را برای فیلم‌ها به وجود نیاورده است.
الماسی عنوان کرد: حدود ۴۵۰ جشنواره در سطح جهان در خصوص فیلم‌های سینمایی برگزار می‌شود و اسکار به عنوان جشنواره آتلانتیک شمالی و آمریکا از بسیاری از جشنواره‌های دیگر ، همچون نیویورک معتبرتر نیست و به دلیل کافی نبودن تحریم به عنوان پاسخی مناسب، باید در این زمینه در جهت آگاه سازی، تبلیغات فراوانی از سوی مطبوعات و رسانه در مورد چگونگی تولید این فیلم و افراد سازنده انجام گیرد.
وی ادامه داد: عمل وزیر حرکت شایسته‌ای در قبال سینما گران است و ما در واقع با این حرکت تفکر صهیونیستی اسکار را تحریم کرده‌ایم و در ضمن در اسکار و هالیود حضور افراد و سازندگان فیلمی به چشم می‌خورد که با تولید فیلم موهن نسبت به ساحت پیامبر اعظم (ص) به شدت مشکل و اعتراض دارند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.