مبارزه با کالاهای فاقد شبنم به تاخیر افتاد

۲ م دیماه ،

طرح جامع مبارزه با کالاهای قاچاق و فاقد شبنم که قرار بود از اول دی ماه در تمامی بازارهای تلفن همراه کشور آغاز شود با تعویق یک ماهه صورت می‌گیرد.
رییس کارگروه موبایل مجمع عالی واردات درگفت و گو با خبرنگار موبنا با اشاره به تعویق طرح جامع مبارزه با کالاهای قاچاق اظهار داشت: واردکنندگان و همچنین مسوولان طرح شبنم با برگزاری جلسات مکرر به درخواست تعویق اجرای این طرح در بازار پرداختند.
“مهدی عبقری” در این باره گفت: مسوولان طرح شبنم معتقدند که در ابتدا باید ساماندهی طرح شبنم به پایان رسد سپس به اجرای طرح جامع مبارزه با کالاهای قاچاق و فاقد شبنم به جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق اقدام کرد.
وی افزود: از سوی دیگر واردکنندگان قانونی این کالای ارتباطی معتقدند که به سبب گستردگی قاچاق هم اکنون بازار تلفن همراه توان اجرای این طرح را ندارد چرا که در صورت جمع آوری گوشی‌های قاچاقی قیمت کالاهای موجود در بازار به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.
وی افزود: برای اجرای این طرح در ابتدا باید نیاز مشتریان برآورده شود سپس به جمع آوری گوشی‌های قاچاق پرداخت.
عبقری تصریح کرد: طی جلسه ای که با حضور واردکنندگان و مسوولان طرح شبنم صورت گرفت قرار شد در ابتدا نیاز مشتریان تامین شود سپس به اجرای این طرح پرداخت.
این درحالی است که کارشناسان این حوزه معتقدند در صورتی که حدود ۷۰ درصد از سهم بازار به قاچاقچیان این حوزه اختصاص یافته، چگونه می‌توان به جمع آوری بخش اعظم بازار پرداخت چرا که در این صورت تعادل بازار برهم می خورد و سبب افزایش قیمت‌های پی در پی تمامی محصولات در بازار می‌شود.
به گزارش موبنا، طرح جامع مبارزه با کالاهای قاچاق و فاقد شبنم قرار بود از اول دی ماه به صورت گسترده در بازار تلفن همراه کشور آغاز شود که در پی اجرای این طرح تمامی کالاهایی که فاقد طرح شبنم و همچنین برگه سبز گمرکی باشند از سطح بازار جمع آوری می‌شوند.
این در حالی است که به نقل از دست اندرکاران حوزه بازارتلفن همراه هم اکنون بالغ بر ۷۰ درصد از سهم بازارتلفن همراه در اختیار فعالان غیرقانونی و قاچاقچیان قرار دارد.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.