متروی نیویورک در تصرف حامیان فلسطین

به گزارش ایرنا از بیروت به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، در این تابلوها که به رنگ های سفید و سبز به نمایش درآمده اند، نقشه کوچک شدن تدریجی سرزمین فلسطین و اشغال آن توسط رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۴میلادی تا سال ۲۰۱۰ میلادی به نمایش درآمده است.

نصب این تابلوها در داخل متروی شهر نیویورک، هیاهوی زیادی را در رسانه های آمریکا به راه انداخته و نارضایتی شهروندان نیویورک و فعالان یهودی و اسراییلی در آمریکا را به همراه داشته است و برخی از رسانه ها، نیز ضمن ملامت کردن مؤسسه راه و ترابری شهر نیویورک، خواستار برچیده شدن این تابلوها شده اند.

مدیر این طرح فردی به نام ‘هنری کلیفورد’ است؛ وی همچنین مدیر کمیته ‘صلح در فلسطین و اسراییل’ است. این کمیته می کوشد، از راه فرهنگی ایده های خود را به افکار عمومی مردم القا کند.

این کمیته همچنین خواستار ایجاد کشور فلسطینی در سرزمین اشغالی و عقب نشینی رژیم صهیونیستی از سرزمین های اشغالی و متوقف کردن اقدامات خشونت آمیز از سوی دو طرف فلسطینی و اسراییلی است.

مدیر این طرح در گفتگو با رسانه ها، کل هزینه صرف شده برای اجرای این طرح را بالغ بر بیست و پنج هزار دلار اعلام کرد.

کلیفورد با اشاره به هدف خود از راه اندازی چنین طرحی گفت: با اجرای این شیوه، می خواهم مردم نسبت به اوضاع محیط پیرامون خود آگاه شوند و از حقایق تاریخی صحیح متعلق به منطقه اطلاع پیدا کنند؛ هر کس شکی در مورد نقشه های این تابلوها دارد، باید با آوردن دلیل، شک خود را توجیه کند.

وی تأکید کرد: از آنجا که هدف اصلی اسراییل سیطره بر سرزمین فلسطین و خارج کردن ساکنان آن است، این نقشه ها نیز تعابیر آشکار از این هدف هستند.

۱۵۹۲

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۰۸۱۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.