مترو یک پروژه زیست محیطی است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

مترو در واقع یک پروژه زیست محیطی است و در کلان شهرهایی مانند تهران که تحمل و ظرفیت در سطح زمین به پایان رسیده چاره ای جز استفاده از ظرفیت های زیرین زمین نیست.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از تهران سما مشاور شهردار تهران مهندس محمد هادی حیدرزاده با بیان این مطلب اظهار کرد:  احداث خطوط مترو در زیر زمین بهترین و مناسب ترین راه حل معضل ترافیک محسوب می شود.
 
وی افزود: در این میان احداث خط ۳ مترو تهران در مسیر خیابان ولیعصر(عج) که خیابانی ملی در کشورمان است و به سمت جهانی شدن پیش می رود، می تواند یک اقدام بسیار خوب و قابل توجه باشد.
 
مشاور شهردار تهران گفت:  در واقع هر اقدامی که باعث کاهش ترافیک و الودگی هوا در خیابان ولیعصر (عج) شود می تواند به حفظ این بافت تاریخی شهر کمک کند.
 
وی با بیان اینکه ساخت مترو به طور میانگین می تواند ۱۸ درصد مصرف سوخت را کاهش دهد و این مساله به طور مستقیم بر کاهش آلودگی هوا تاثیر گذار است گفت:  در خیابانی مانند خیابان ولیعصر (عج) برای حفظ بافت تاریخی ، بهترین گزینه احداث مترو است. به طور مثال تصور کنید که در چنین خیابانی قرار بود مونوریل اجرا شود، در آن صورت بافت تاریخی این خیابان به خطر می افتاد و آلودگی صوتی چهره آن را مخدوش تر می کرد اما با احداث خط مترو در مسیر این خیابان و انتقال بخش قابل توجهی از سفرها به سطح زیرین زمین آرامش به طولانی ترین خیابان شهر باز خواهد گشت.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.