متلاشی شدن باند کلاهبرداران تلفنی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

فرمانده انتظامی فارس از شناسایی و انهدام باند کلاهبرداران تلفنی در کشور و کشف بیش از ۷۰ فقره کلاهبرداری از اعضای این باند، توسط پلیس آگاهی فارس خبر داد.
 
به گزارش ایسنای منطقه فارس، سردار سیروس سجادیان امروز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: عده‌ای سودجو و کلاهبردار که طی دو سال قبل از طریق ارسال پیامک به اشخاص، اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، با تلاش گسترده نیروهای پلیس تخصصی آگاهی در فارس، شناسایی و دستگیر شدند.
 
وی ادامه داد: این اشخاص کلاهبردار با ارسال پیامک به تلفن همراه اشخاص تحت عنوان "برنده شدن کمک هزینه سفر حج در قرعه کشی همراه اول" آنان را اغفال و پس از کشاندن به پای خود پردازبانک جهت واریز مبلغ جایزه به حساب آنان،‌ از او می خواستند کارت خود را وارد دستگاه عابر بانک کرده و با راهنمایی آنان، گزینه‌هایی را انتخاب کنند که در نهایت به برداشت موجودی از حساب اشخاص منتهی می‌شد.
 
فرمانده انتظامی فارس گفت: در شگرد دیگری این اشخاص سودجو و فرصت طلب، ضمن تماس با کسبه، خود را به عنوان خریدار مقدار زیادی اجناس معرفی و از آنان تقاضای دریافت شماره حساب جهت واریز مبلغ اجناس می‌کردند.
 
وی ادامه داد: کلاهبرداران پس از مدتی به بهانه اشکال در انتقال وجه از اشخاص می خواستند که به خودپرداز بانک مراجعه تا وجه را به آنان پرداخت کنند که با اغفال شاکی تمامی موجودی حسابشان را به حساب مورد نظر خود انتقال می دادند.
 
فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه گستردگی دامنه فعالیت این قبیل کلاهبرداری ها در استان های مختلف کشور بود تصریح کرد: این موضوع سبب نارضایتی مردم و جو بدبینی آنان نسبت به سیستم بانکداری شده بود.
 
سجادیان اضافه کرد: در پیگیری های بعمل آمده مشخص شد کلاهبرداران در خرید سیم کارت‌ها و افتتاح حساب ها از مدارک شناسایی جعلی یا مدارک سرقتی استفاده و سعی کرده بودند که هیچگونه سرنخی از خود بجا نگذارند.
 
وی گفت: شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار کارآگان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت و ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه با اطلاع رسانی به شهروندان از طریق رسانه ها،‌ شرکت مخابرات و اخطارهای انتظامی،‌ عملیات شناسایی و دستگیری کلاهبرداران کلید خورد.
 
فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی هسته مرکزی متهمان در یک ندامتگاه واقع در بخش "فشافویه" در اتوبان تهران، قم شناسایی و ابتدا یکی از متهمان به نام "د – ح" شناسایی، ‌دستگیر و با هماهنگی مقام قضایی از تهران به پلیس آگاهی فارس منتقل شد.
 
سجادیان افزود: در ادامه تحقیقات ۲۰ نفر از همدستان این متهم که در انجام کلاهبرداری‌های تلفنی نقش داشتند در آن ندامتگاه در تهران شناسایی و همگی از زندان به پلیس آگاهی استان فارس انتقال داده شدند.
 
فرمانده انتظامی فارس تصریح کرد: پنج نفر نیز که در پولشویی و برداشت وجوه کلاهبرداری شده در بیرون از زندان با این اشخاص همکاری داشته‌اند شناسایی و تحقیقات در خصوص دستگیری آنان آغاز شده است

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.