مجازات بازدارنده ارتکاب جرم در جامعه را کاهش می‌دهد

یک وکیل دادگستری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

یک وکیل دادگستری گفت:‌ مجازات نقش بازدارنده دارد ولی باید متناسب با جرایم تعیین شود، ضمن این که می‌تواند عامل پیشگیری از وقوع جرایم باشد.

محمد ادیب در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در مورد نقش تربیتی عفو و تخفیف مجازات زندانیان و آثار آن در جامعه  اظهار داشت:‌ مجازات نقش بازدارنده دارد ولی باید متناسب با جرایم تعیین شود، ضمن این که می‌تواند عامل پیشگیری از وقوع جرایم باشد.

این حقوقدان ادامه داد:‌ زندانی به خاطر عملی که انجام داده محکوم به زندان است و تربیت او به عهده جامعه است و اگر در مدت حبس قاضی تشخیص دهد مجرم اصلاح شده مانند بسیاری که زودتر از موعد بهبود یافته می‌تواند از شرایط عفو یا تخفیف مجازات برخوردار شود.

ادیب حضور  مجرمی که دست به اصلاح رفتار خود زده را در زندان صحیح ندانست و تصریح کرد: فردی که صلاحیت آزادی وی از جانب مقامات قضایی تایید شده، استحقاق آزادی دارد و حضور او در زندان درست نیست.

این حقوقدان عفو را وابسته به ارتکاب جرم فرد محکوم دانست و خاطرنشان کرد:‌ فردی که پس از مدتی در زندان مانده در هنگام خروج به اصطلاح جرم شناسان پاک شده و مرتکب عملی که مستحق زندانی باشد نمی‌شود و اگر مرتکب خلافی شود مجازات وی سنگین‌تر خواهد بود.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.