مجتبی عطاردی پس از آزادی وارد عمان شد

۰۷اردیبهشت،

خبرگزاری رویترز از ورود مجتبی عطاردی، استاد ایرانی بازداشتی در آمریکا به عمان پس از آزادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز روز جمعه به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه عمان افزود که مقامات عمان با مقامات آمریکایی برای تسریع در رسیدگی به پرونده عطاردی و بازگشت وی به خانه همکاری کردند.

بر اساس این بیانیه عمان تا زمان بازگشت عطاردی به ایران مراقبت‌های پزشگی لازم را از وی به عمل آورد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیز با اعلام این خبر افزود که تلویزیون عمان به جزییات بیشتری دربارهٔ این خبر اشاره نکرد.

به گزارش ایسنا سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در رابطه با آزادی دکتر عطاردی استاد ایرانی بازداشتی در آمریکا گفت: با پیگیری‌های مستمر وزارت امور خارجه، این استاد دانشگاه، آزاد شد.

رامین مهمان‌پرست افزود: دکتر عطاردی که در آذرماه سال ۹۰ به منظور شرکت در یک سمینار علمی به آمریکا سفر کرده بود، توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد و دادگاه آمریکایی پس از گذشت ۱۶ ماه طولانی کردن غیر موجه پروسه بازجویی از دکتر عطاردی، وی را به مدت سپری شده در بازداشت خانگی محکوم و حکم آزادی وی را صادر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: بلافاصله پس از بازداشت دکتر عطاردی، تمهیدات لازم برای حمایت حقوقی از وی به‌عمل آمد که سبب تبدیل حکم بازداشت به حبس خانگی شد.

وی ضمن تاکید بر حمایت از حقوق هموطنان زندانی در خارج از کشور و تامین آزادی آن‌ها در اسرع وقت ممکن افزود: وزارت امور خارجه آزادی هموطنان زندانی در خارج از کشور را از اولویت‌های اصلی خود دانسته و از هیچ اقدامی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

وی در پایان از همه شخصیت‌ها و کشورهای دوست که در آزادی دکتر عطاردی و شمار دیگری از هموطنان کمک کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.