مجتمع ایثار استان هرمزگان؛ تجلی توانستن

مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان هرمزگان، تجلی توانستن

یکی از پروژه های مهم فرهنگی و ورزشی برای ایثارگران در سراسر کشور در طرح مهر ماندگار، احداث مجمتع های فرهنگی ورزشی و توانبخشی است. این طرح بیشتر با هدف توانبخشی جانبازان اجرا می شود و شامل بلوک های ورزشی و فرهنگی است. این مجمتع ها در مراکز استان ها احداث شده و قرار است تا پایان دولت دهم ۳۱ مرکز در سرتاسر کشور به بهره برداری برسند.

سایر معلولین استان نیز می توانند با همکاری سازمان بهزیستی از امکانات این مجتمع ها استفاده نمایند. این پروژه در هرمزگان در زمینی به مساحت چهار هزار و ۴۶۲ متر مربع و زیربنای ۷۰۰۰ مترمربع و در سه بلوک  ورزشی، فرهنگی و توانبخشی در دست احداث  است.

بلوک ورزشی این مجتمع دارای استخر شنا، هیدروترابی، سونای خشک وتر، سالن بخار، سالن ورزشی چند منظوره، سالن زیبائی اندام و پینگ پنگ است.
بلوک توانبخشی این مجتمع نیز شامل مطب پزشکان، رادیولوژی، داروخانه، سوئیت جهت اسکان جانبازان و اورژانس می باشد.
بلوک فرهنگی آن نیز شامل سالن آمفی تئاتر، سالن غذاخوری، اتاق مربیان و چندین کلاس جهت برگزاری برنامه های فرهنگی است.و هم اکنون این مجتمع نیز در دست مناقصه جهت احداث مجتمع می باشد.

بلوک ورزشی  این پروژه هم اکنون ۹۸ درصدپیشرفت فیزیکی و بلوک توانبخشی  مجتمع نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کل پروژه نیز ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در مجموع تا کنون ۴۸ میلیارد ریال معادل ۴ میلیاردوهشتصد میلیون تومان  هزینه شده است.  اتمام این پروژه به مبلغ ۵۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز ادارد.


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.